وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

چرا تنفیذ؟

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۱۱ ق.ظ

چرا بعد از انتخابات ریاست جمهوری، حکم تنفیذ توسط رهبر جامعه اعطاء می شود؟ این سوال همیشه در ذهن من وجود داشت و اگر کسی هم پیدا می شد که جوابی بدهد قانع کننده نبود. اما دیشب در حال مطالعه کتابی بودم که به طور کامل به شرح این مسئله پرداخت. 

شما در مورد ولایت فقیه چقدر مطالعه کرده اید؟ در گذشته یکی از دوستانم کتابی 4 جلدی از آیت الله مصباح را در اختیارم گذاشت ولی از آنجایی که آن زمان هیچ علاقه ای به کتابهای پیچیده نداشتم متاسفانه این بحث برای من مجهول ماند تا اینکه با کتاب هندسه انقلاب در این مسیر قرار گرفتم. 

کتاب هندسه انقلاب، بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی است که با چینشی دقیق در کنار هم قرار گرفته است. در این کتاب 6 عبارت پرتکرار امام راحل که نشان از اهمیت موضوعاتی خاص می دهد را به رشته تحریر درآورده است. 

«مساله فلسطین»، «معیشت مردم»، «استقلال کشور»، «مبارزه با استکبار و زورگویی»، «توجه به مستضعفان و رفع فقر»، «تدین و پایبندی به مبارزه اسلامی» از مباحثی است که به آن در این کتاب پرداخته شده است. 

اما پاسخ سوالی که در ابتدای بحث به آن اشاره شد را در بخش ولایت فقیه مشاهده نمودم. در جلد 10 - صفحه 221 آماده است: «به حرفهای آنهایی که برخلاف مسیر اسلام هستند و خودشان را روشنفکر حساب می‌کنند و می‌خواهند ولایت فقیه را قبول نکنند [اعتنا نکنید] اگر چنانچه فقیه در کار نباشد، ولایت فقیه در کار نباشد، طاغوت است. یا خدا، یا طاغوت، یا خداست، یا طاغوت. اگر با امر خدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است. وقتی غیر مشروع شد، طاغوت است؛ اطاعت او اطاعت طاغوت است؛ وارد شدن در حوزه او وارد شدن در حوزه طاغوت است. طاغوت وقتی از بین می‌رود که به امر خدای تبارک و تعالی یک کسی نصب بشود. شما نترسید از این چهار نفر آدمی که نمی‌فهمند اسلام چه است؛ نمی‌فهمند فقیه چه است؛ نمی‌فهمند که ولایت فقیه یعنی چه. آنها خیال می‌کنند که یک فاجعه به جامعه است! اینها اسلام را فاجعه می‌دانند، نه ولایت فقیه را. اینها اسلام را فاجعه می‌دانند، ولایت فقیه فاجعه نیست. ولایت فقیه، تَبَع (1) اسلام است.»

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی