تولید محتوا

جمعه, ۱۰ آبان ۱۴۰۴، ۰۹:۳۷ ق.ظ

تولید محتوا

همه‌چیز به نوعی محتواست. حتی نحوه صحبت کردن شما، نحوه نمایش برندتان، همه و همه محتوا است. 
«مایکل هابر»
تولید محتوا فقط انتشار نوشته یا تصویر نیست، بلکه ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد است. 
«چاینا تامپسون»
تولید محتوا باید بر اساس نیاز مخاطب و حل مشکلات او باشد. 
«میشل مورفی»
تولید محتوا هنر جذاب کردن توجه انسان‌هاست. 
«کایلی استفنسون»
محتوا باید همیشه چیزی جدید و ارزشمند برای مخاطب به ارمغان آورد. 
«سایمون سینک»

<h۲ class="wp-block-heading alignwide" id="we-re-a-studio-in-berlin-with-an-international-practice-in-architecture-urban-planning-and-interior-design-we-believe-in-sharing-knowledge-and-promoting-dialogue-to-increase-the-creative-potential-of-collaboration">ارزش

آقای سینک در کتاب «با چرا شروع کنید » با ارائه کلید واژه دایره طلایی دریچه ای دیگر را به روی مخاطب باز نموده که در آن می توان سهولت تغییر دیدگاه از مبتدی به حرفه ای را متصور بود. دیدگاهی که دست روی نقاط اثرگزار برای تغییر نگاه به جهان (مد نظر ایشان کسب و کار) گذاشته و می توان از آن برای حرکت به سمت اتفاقات نو استفاده نمود.

قرار است چه چیزی را، چگونه و چرا تغییر دهیم؟

کمی دست مان باز می شود. می توانیم بهتر نگاه کنیم. اندیشه در مسیر درست قرار می گیرد. اگر این سوالات را تکرار کنیم. قرار است چه چیزی را در خود تغییر دهیم. این تغییر چگونه باید اتفاق بیفتد و چرا؟

می توانیم مانند این سالها به بدون سوال به دل مسائل بزنیم و تغییراتی را شروع کنیم. می توانیم با پرسشی از روی آگاهی در مسیر درست تری قدم بگذاریم. دست مان باز است. اختیار با خودمان است. کسی مجبورمان نکرده که برای مسائل چراتراشی کنیم. دلیل بخواهیم و خودمان را مورد سوال و خطاب قرار بدهیم. خلق ارزش

سال ها پیش در کتاب همه نویسنده ام مطلبی را از خانم آن هندلی خواندم که هنوز در خاطره ام مانده است. ایشان محتوا را اینطور تعریف کرده اند:

هر چیزی که پیامی به همراه داشته باشد.

این تعریف کمبود هایی دارد که باید جبران شود. باز هم تکرار می کنم. من عینک خودم را برای تعریف محتوا دارم و شاید این نگاه کاملا با دیدگاه و نظرات شما متفاوت باشد. من اعتقاد دارم هر پیامی که با خود ارزشی به همراه دارد محتواست. با رشد تکنولوژی و ایجاد شبکه های اجتماعی شاهد افزایش تولید آثار به اشکال و انحای مختلف هستیم و شیوه زندگی قرن حاضر ،رشد چشم گیر آموزش و کسب درآمد از طریق آموزش این ذهنیت را به وجود آورده که هر آنچه ایجاد شود محتواست. در حالی که در اعصار گذشته این گوهر گرانقدر از حیطه اهل آن خارج نبوده و رسیدن به تولید محتوا در هر قالبی مانند خلق قطعه ای هنری نیازمند تخصص و تبحر و ممارست بوده است.

چیزی که امروز با نام محتوا در حال فروش و انتشار و ایجاد سبک زندگی است اگر ارزشی والا با خود به همراه نداشته باشد نام محتوا را آلوده کرده است. بعدا در این باره خواهم نوشت.

برچسب ها: بدون برچسب

 

موافقین ۰ مخالفین ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی