وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

لزوم شناخت امام (ساده)

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶ ق.ظ

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: هر مامومی امامی دارد که به آن امام اقتدا می کند. دنباله رو آن امام است و باید دنبال آن امام برود؛ و الّا امام او نیست و او هم ماموم او نیست. 


متن بالا از کتاب ارزشمند «همرزمان حسین» است که در آن ده گفتار از حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم به تحریر در آمده. مطالب این کتاب متن سخنرانی های رهبری در سال 1351 در هیات انصارالحسین تهران است که واقعا این نوع نگاه به زندگی ائمه اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است.

اما بخش هایی از کتاب؛ 

فواید دانستن خط سیر امام و میزان موفقیت او

شما وقتی که دانستید فلسفه امام چیست و دانستید که امامان شما  تامین کننده ای این فلسفه و این هدف برای اسلام بودند، اولا اعتقادتان به این بزرگوارها محکم و روسن لبنانه تر می شود ، عقیده شما قرص می شود ؛ثانیاً انسان وقتی که امام را شناخت می تواند از او پیروی کند. 

این قسمت را چند بار و با دقت بخوانید!!!

متاسفانه مسئله پیشوایی و پیشروی در مورد امام، امروز در معارف فرهنگی شیعی ما هیچ مطرح نیست. تا می گویی امام صادق علیه السلام در فلان موقعیت یک چنین عملی انجام داد، خب تو چه می گویی؟ می گوید: آقا! امام صادق امام بود.... خب به دلیل اینکه اینها امام بودند، تو باید پیروی کنی ؛ اگر امام نبودند که کسی وجود آنها را به رخ تو نمی کشید. ما که عمل گاندی را به رخ تو نمی کشیم که تو بگویی امام دیگران بود. ما که عمل آن کسی را که تو قبولش نداری به رخ تو نمی کشیم ، عمل آن کسی که تو امامش می دانی به رخت می کشیم. به همین دلیل که امام است.چون امام است باید به حرفش عمل کنی؛ چون امام است بایدبه دنبالش بروی. 

 

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی