وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

برچسب های ذهنی

چهارشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹ ق.ظ

چقدر زندگی ما شبیه انباردارها شده است. حتما ملاحظه کرده اید که وقتی جنسی وارد انبار می شود انباردار جهت تسهیل در کار برچسبی را به گوشه ای از بار وصل می کند و در جای مناسب خود قرار می دهد. یک روز خیابان های شهر را محل امتحان خود قرار دهید و تعداد برچسب هایی که تنها با یک نگاه به افراد می چسانید را بشمارید. 

کسی با ریش های پفکی و تسبیح و انگشتری در دست را حزب اللهی به  حساب می آوریم که بعدها کاشف به عمل می آید که پدر سوخته از  از جمله مفسدبن اقتصادی، اجتماعی و پدر کارهای بی تربیتی ایران بوده است وگاهی در ذهن خود انگشت  بی اعتقادی به کسی می گیربم که مانند اسماعیل بی نماز که گاهی می شود مامور امام رضا و گاهی نمازش راپشت سر امام زمانش می خواند. 

ما همان هایی هستیم که همکلامی با فرد به ظاهر ناسالمی را از نشستن سر بساط شراب خوری مامون بدتر به حساب آورده و محقق شدن عذاب آنی را برای خود متصور می شویم در حالی که چه خط ریش گرفته ها، اتو کشیده ها، نماز جماعت خوانها، روضه نشین هایی که چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند و کک بی صاحبشان هم نمی گزد. 

می شود دهاتی بود،شهری، پولدار، فقیر، دانشمند، بیسواد  و هر چه میزان و معیار برچسب زنی است ولی آدم بود.  می شود نماز نخوانده یار شد و نماز شب خوانده دشمن، در آیینی دیگر بود و شهید شد و هم آیین بود و قاتل فرزند پیامبر. 

این فراز از زیارت رجبیه را با نگاهی  دقیق تر به یاران امام حسین علیه السلام بخوانید که آورده اند:سلام بر شما ، اى خدایى شدگان ! شما برگزیدگان خدایید که خداوند ، شما را براى ابا عبد اللّه علیه السلام ، انتخاب کرده است . 

می شود نود سال سن داشت و مانند جوانان برای حسین علیه السلام شمشیر زد و لحظات آخرت امام زمان بالای سرت باشد. می شود سیاه و بد بو و بی نسب بود لحظه ای بدون امام را متصور نشد، می شود مسیحی بود و با امام مسلمانان در بهشت هم سفره شد.

آری این برچسب ها ساخته و پرداخته ی ذهنی است که پر شده از هرزه گردی چشم ها. 

پ.ن: لطفا مطلب بالا را با نگاه اجتماعی بخوانید و این شبهه بوجود نیاید که رهبر معظم انقلاب عده ای را خودی و عده ای را غیرخودی خطاب کرده اند. 

بیانات در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران 15/05/1382

 * وحدت را باید حفظ کرد. من خواهش می‌کنم به مسأله‌ی حفظ وحدت و اتحاد و همدلی اهمیت دهند؛ این یکی از اصول است. البته مخاطب این کار، ملت نیست - ملت متحد است و اختلافی ندارد - مخاطب این کار، نخبگان و سیاسیون از جناحهای مختلف هستند. به بهانه‌های مختلف و با اختلافهای کوچک، در مقابل هم قرار نگیرند و با توجیه‌های غلط، علیه هم جنجال راه نیندازند. ظریفی از دوستان ما می‌گفت این مسأله‌ی خودی و غیرخودی را که شما مطرح کردید، همه قبول کردند؛ منتها بعضیها جای خودی و غیرخودی را عوض کردند! کسانی را که برای نظام و انقلاب و اسلام احساس مسؤولیت می‌کنند، خودی بدانید. غیرخودی کسانی هستند که با اصل نظام مخالفند.

  • محمد برزین

نظرات  (۱)

فکر می کردم فقط توی انبار روی اجناس لیبل می زنم ولی با خوندن این مطلب، متوجّه شدم اوضاع خراب تر از این حرفاست و روی بقیه هم کلّی لیبل می زنم :(

آقامحمّد لطفا دوباره کم پیدا نشو، خودت و مطالبت حس خوبی بهم می دید :)

پاسخ:
سلام محمد جان 
خیلی خیلی ممنونم بابت محبتی که می کنی در حقم . 
بروی چشم 
یه خرده توی نوشتن سخت گیرم و البته خیلی هم دقتم نسبت به اطرافم زیاد نیست 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی