وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

ولنگاری از نوع کالیبر بالا

سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸ ق.ظ

ولنگاری اقتصادی چیست؟ به جان کریستف کلمپ قسم تان می دهم در این سایت دنبال کلمات قلمبه سلمبه نگردید و دنبال تحلیل های آنچنانی نباشید چون خودم در وب نویسی ولنگارم. ولنگاری ، همان ول کردن یا ول دادن نوعی از رفتار است که در ماه های آخر دولت ها به مرحله ظهور می رسد و خودی نشان می دهد. نمونه ای از ولنگاری در این مثال ساده قابل مشاهده است که قیمت پنبری که آخر شب خرید می کنی با پنیری که با شوق و ذوق در اول وقت اداری تهیه می شود اختلاف قیمتی فاحش دارد آن هم بدون هیچ توجیهی. 

دلار سوار بر اسب رم کرده ای شده ، می تازد و لگد پرانی می کند. بازار مسکن که رقص کنان آهنگ سیاه نرمه نرمه می خواند و قری به کمر می اندازد. در این میانه تولید هم دستی را تا ته کشیده و قصد حرکت ندارد. 

(گریز خارج از بحث) وضعیت تامین مواد اولیه در کشور به چه شکلی در حال انجام است؟ چقدر از مجتمع های تولیدی به خاطر تامین با تاخیر مواد اولیه خطوط تولید خود را متوقف کرده اند؟ چرا بعد از چهل سال ما هنوز موادی که به راحتی جوانان با استعداد کشورمان می توانند تولید کنند را وارد می کنیم؟ چرا بحث تولید و اقتصاد و حرکت های جهادی چند سالی است به عنوان شعارسال انتخاب شده است؟ اقدامات مسئولین (همین ولنگارها) برای رسیدن جامعه به ثبات اقتصادی چه بوده است؟ آیا همه این اتفاقات نتیجه تحریم هاست؟ آیا ایران اولین کشوری است که در طول تاریخ تحریم شده است؟ (توی یه سریال 120 قسمتی این جومونگ سه بار تحریم شد). آیا راه شکست تحریم ها در آسمان هاست؟ 

 

در دولت های پیشین معمولا سال های انتهایی با بالا رفتن شماره کالیبر مسئولین این اتفاق می افتاد ولی در دولت جناب روحانی از همان سال های نخست با انتخاب های درست و صحیح ایشان عده ای که عمدتا زخم اثنی عشر داشتند مسئولیت های کلان را به عهده گرفتند و عمل تخلیه (پی پی ) را به طور کامل انجام داده و با گرفتن پست های کلیدی تر، پست قبلی را به کسی ولنگار تر از خود تحویل دادند. در مورد نتیجه انتخاب خود ایشان شما را به خدا می سپارم چون نشانه های اثبات ولنگاری اقتصادی این دولت از آیه ها و راه های اثبات وجود خداوند بیشتر است.

مسئولین ولنگارند (برخی)(در مباحث اقتصادی)!!! برای تفسیر باید این عبارت را به طور کامل موشکافی کنم. ولنگار از دو کلمه «ول» و «انگار» تشکیل شده است. ول یعنی ترک، رها، متروک، مرخص، مستخلص، واگذار، عاطل، مهمل، سست، شل، آزاد، بی ادب، بی تربیت، بیکاره، ولگرد، ، ولو، ویلان، هرزه، محبوب، نگار، ( گور باباش، به اگروز ماشینم )و چند تا کلمه دیگر که در شان یک وبلاگ نویس با تربیت نیست.  کلمه «انگار» نیز به معنی پنداشت، پندار، تخیل، تصور، خیال، فرض، فکر، پنداری، گویا، گویی. ترکیب این دو کلمه ولنگاری را تشکیل می دهد که معنی بدردنخور، بی بندوبار، بی تربیت، سهل انگار، شلخته، ولو، ویلان، هرزه را می دهد. 

چند شاخصه مسئول ولنگار: 

از کف جامعه خبر ندارد.

از قیمت ها هم بی خبر است و اگر هم خبر داشته باشد اهمیت نمی دهد و تا حدودی هم دوست دارد همین طور باشد. 

با مردم ارتباط ندارد. 

دروغ می گوید. 

وعده می دهد. 

عمل نمی کند. البته عمل می کند ولی جای دیگر را. 

همه چیز را گردن دیگری می اندازد. 

به خودی ها اعتماد ندارد. 

اطرافیانش چپاول می کنند. 

اطرافیانیش میدان دارند. 

در بهترین منزل ها می نیشیند وقتی بعد از چهل سال از انقلاب جوان ها به خاطر مشکل مسکن نمی توانند ازدواج کنند. 

ولنگاری اقتصادی نتیجه تفکر لیبرال و غرب زده است. تفکری که باعث این روزها روزنامه های غربی تیتر بزنند آمریکا در حال سقوط است. با این حال عده ای در داخل کشور طوری از آن دفاع می کنند که انگار نطفه شان آن طرف بسته شده است. ولنگاری اقتصادی نتیجه اعتماد به سیستم بانک ربوی و دور شدن از قوانین اسلامی است. ولنگاری حاصل برخورد نادرست و دریافت های اشتباهی است که جامعه را به دسته بندی های نامطلوب مانند سرمایه دار و فقیر، بالاشهر و پایین شهر تقسیم کرده است. 

کمی نهج البلاغه بخوانیم!!!

«ان الله فرض فی اموال الاغنیاء اقوات الفقراء فما جاء فقیر الا بما منع غنی و الله سألهم عن ذلک[6].»

 

(به یقین، خدای متعال روزی بینوایان را در ثروت توانگران قرار داده است. بنابراین، هیچ‎کس فقیر و گرسنه نمی‎شود، مگر اینکه اغنیا حق وی را حبس کنند. اما خدای قهار آنها را به مؤاخذه و حساب خواهد کشید.»

  • محمد برزین

نظرات  (۳)

لَولا حُضُورُ الحاضِرِ، و قِیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ الناصِرِ، و ما أخَذَ اللّه ُ عَلَى العُلَماءِ أن لا یُقارُّوا على کِظَّةِ ظالِمٍ، و لا سَغَبِ مَظلومٍ، لأَلقَیتُ حَبلَها على غاربِهِا...

امیدوارم اتّفاقای خوبی بیفته، وضع ولنگاری به شدّت بی خود شده و افسار پاره کرده.

پاسخ:
ان شاء الله 
خدا رحم کنه 
با همین فرمون بره رفتیم توی باقالیا 
  • محمد قاسم پور
  • البته فقط مسئولین نیستند.

    مردم هم هستند.

    وقتی اکثر مردم کالیبر بالا باشن، کالیبر اکبر میشه رئیس جمهور!  

    بحمدالله در این هشت سال مردم کمی دچار درد و سوزش شدن و این حالت دارن خارج میشن.

    إن شاءالله در انتخابات آتی، یه آدم درست و حسابی رئیس جمهور میشه.

     

     

    پ.ن: از ابتدای هفته‌ی گذشته خیلی نوسان نداشتیم، داشتیم؟!

    پاسخ:
    سلام محمد جان 
    به فرموده شما که کاملا هم درست هست مردم هم دچار ولنگاری و کالیبر بالا شدن 
    نوسان کمتر بود 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی