وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

سلام خدای خوبم

چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۱۶ ق.ظ

هر وقت یه عالم دینی رو دیدیم که قلمبه سلمبه حرف می زد بهش بگیم تو رو به اون خدایی که آسون حرف زده تا همه بفهمند، شما هم ساده روان حرف بزن. 

لقد یسرنا القران للذکر (آِیه 17 سوره قمر )

گوشه ای از کتاب خدای خوبم سلام

چند سال پیش در محله ی ما هیاتی وجود داشت که امروز به همت برخی دوستان و خودخواهی شان دیگر اثری از آن وجود ندارد. هیاتی ساده که جوانان و نوجوانان با شوق و ذوق در آن شرکت می کردند و همان برنامه ساده شارژ معنوی یک هفته شان را جور می کرد. 

از قضا در یکی از جلسات، روحانی بزرگواری را به جلسه دعوت کردیم که استاد حوزه و دانشگاه بود. بار علمی زیاد، چهره دلنشین، کاریزما و بسیار با ادب و متانت و در کنار همه اینها صدای خوب برای سخنرانی داشت اما 20 دقیقه ای که در خدمت این بزرگوار بودیم مانند ساعات قیامت گذشت، به عبارتی تمامی نداشت(به قول حامد آهنگی: بی صاحاب نمی گذشت) 

هر یک دقیقه صحبت آن بزرگوار که خیلی هم پرمغز بود مانند پتکی بود برای سر دوستانی که محتوای برایشان قابل هضم نبود. ثانیه به ثانیه بر شدت این روان پریشی افزوده می شد و در انتها برای عده ای آن سخنرانی جز تنفر چیزی به همراه نداشت. 

آقا! بزرگوار! خوشتیپ! با سواد! امام خمینی با آن عظمت در دیدار های عمومی انقدر ساده حرف می زدند که حد و اندازه نداشت. چرا اینقدر سنگین؟ چرا اینقدر پیچیده؟ مگر قرار است اثبات وجود خداوند کنی برای دانشمندان رشته فیزیک؟ این مستمع برای شنیدن چیزی که قابل فهم نیست پای منبر شما حاضر نشده. آمده تا تکمیل شود، آمده تا بار بگیرد. 

این مقدمه ای بود برای معرفی یک کتاب فوق العاده حال خوب کن. از خیلی ها که می پرسیم چرا قران نمی خوانی پاسخ می دهند که قابل فهم نیست. نمی توانیم بفهمیم قران چه می گوید. سنگین است و محتوای پیچیده ای دارد. می گویند: کاش کسی پیدا می شد که با زبان عامیانه تری این قران را ترجمه می کرد. اما خود قران چنین نظری ندارد. (ارجاع به بالا) 

کتابی بازبان خیلی ساده، به عبارتی کوچه خیابانی که برداشت های زیبایی از قران را به رشته تحریر درآورده است. نوشتار فوق العاده روان، فونت زیبا، ارجاع به آیه و کلی نکات مثبت و از همه مهمتر شیرین و خوشمزه. 

 اگر به دنبال کتابی هستید که شما را به تامل در قران تشویق کند حتما کتاب «سلام خدای خوبم» نوشته آقای حسین ثروتی را تهیه کنید. کتابی که نگاهی زیبا به آیات داشته و حاصل تامل این بزرگوار در قران می باشد. 

  • محمد برزین

نظرات  (۱)

بله متاسفانه این گنده گنده حرف زدنا زیاد دیده می شه و خیلی هم روی مخ هست.

بابت معرفی کتاب هم ممنون آقامحمد 🌷

پاسخ:
سلام محمد جان 
خیلی این قضیه رو مخه 
من به شدت نسبت به این موضوع مغزم ارور میده 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی