وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

اثر دومینو

سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵ ق.ظ

کافیه چند روز صبح زود از خواب بیدار بشی. می بینی یه سری کارها رو خیلی روتین میری سراغش که اگه در زمان دیگه ای بیدار می شدی اون کارها رو انجام نمی دادی. 

در مورد اثر دومینو چیزی می دونی؟ 

شما وقتی یک رفتارت رو تغییر میدی رفتارهای دیگه ت دچار تغییر میشن. چون رفتارها در هم تنیده اند. رفتارها به هم زنجیر شدن. هر رفتار جدیدی رو انجام میدید در نظام ذهنی شما هم یه تغییری به وجود میاد. 

یه تعریف از اثر دومینو هست که می تونه راهگشا باشه. اثر دومینو بیانگر اینه که با تغییر یک رفتار، تاثیر اون به صورت زنجیره ای از بازخوردها سایر رفتارهای مرتبط رو هم تحت تثیر قرار میده. 

نکته کلیدی در اثر دومینو اینه که نباید انتظار داشته باشی دومینو برات بوجود بیاد. شما باید در ابتدا دومینوی خودتون رو به وجود بیارید. مثلا زنجیره ای از سحرخیزی, انجام کارها بر اساس اولویت در زمان مناسب ، مطالعه و بروزرسانی خودتون و ... اینها در کنار هم باعث شکستن سد هایی چندین برابر بزرگ تر از چیزی میشه که توی مخیله خودتون هم نمی گنجید که روزی بتونید از اون عبور کنید. 

چکار کنیم برای ایجاد دومینو!؟

از چیزایی شروع کنید که بیشترین انگیزه رو به شما میدن .از رفتارهای کوچیکی شروع کنید که که می تونید مدام اونها را انجام بدید. 

حرف آخر؛ تداوم تدوام تداوم

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی