وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

رسانه دروغ

شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۲۸ ب.ظ

این روزها در شبکه های اجتماعی شاهد لجن پراکنی به سبک و سیاق و شیوه ای قدیمی بوده ایم. شیوه ای قدیمی که برای اجرای آن از ابزارهای جدید استفاده می کنند. سرعت انتقال آن چند هزار برابر بیشتر و اثرگزاری آن در صورت نبودن بصیرت خیلی بالا. دین اسلام این روش را مزمت میکند اما نمی شود تاریخ را فراموش کرد که عده ای مسلمان نما حدود ۱۴۰۰ سال پیش از همین شیوه برای تخریب چهره اول جهان اسلام بعد از نبی مکرم صلوا الله علیه استفاده کردند. 

شیوه چیست؟ دروغ پراکنی و سوار بر بی بصیرتی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا. معاویه لعنه الله در سال های حکومت خود در شام با استفاده از رسانه (منبری ها)و پول جوری میدان داری کرد و جولان داد که مردم اولین نمازگذار بعد از پیامبر صلوات الله علیه را بی نماز خواندند و سال ها در هر کوی و برزنی دهان به لعن و نفرینش باز نمودند. 

مولا در بازگشت از صفین و بعد از آن اتفاق و غربال ناگهانی، باید روشنگری کند. صفوف مردم شکل گرفته و مولا خیلی کوتاه و در چند جمله مردم را آماده می کند برای رویارویی متفاوت. حرف از جنگ نرم است. مبانی جنگ نرم را باید تبیین کنند. جنگی که تا آن روز کسی به آن نپرداخته بود. دشمن فهمیده در میدان واقعی حریف نمی شود. میدانی که در آن مالک قدم می زند چه جای ماندن. 

این میدان حربه ای دیگر می طلبد. مولا در هرزمانی و متناسب با شرایط بارها رسالت خویش را انجام بده است.  این قدر این مسآله حائز اهمیت است که قسم به خدا در ابتدای کلام مولا قرار می گیرد. فرمودند: به خدا سوگند معاویه زیرک تر از من نیست. ولی او پیمان می شکند. (به راستی چرا کلام به این واضحی را نمی فهمیدند؟) و گناه می کند. و اگر زشتی حیله و پیمان شکنی نبود من از همه زیرک تر بودم.

امروز بر کسی پوشیده نیست که شبکه های اجتماعی که میدان اصلی دشمن در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است از هیچ عملی کوتاه نمی آید و تمام توان خود را برای تخریب و از بین بردن اعتماد مردم نسبت به اسلام و جامعه اسلامی به کار برده است. 

ما سربازان همان رهبری هستیم که دقت موشک ها در اصابت به اهداف نظامی را مهم می داند و فرموده اند: چراکه اگر دقت موشک‌ها پایین باشد، ممکن است به جای اصابت با اهداف نظامی، بر روی خانه‌های مردم فرود بیاید و ما هرگز برای کشتن مردم بی‌گناه برنامه‌ریزی نمی‌کنیم. لذا به خود اجازه نمی دهیم در فضای مجازی نیز ذره ای از سیره مولا کوتاه بیاییم و برای اثبات حقانیتمان از دروغ استفاده کنیم. 

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی