وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

چرا غرب شناسی

شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۳ ق.ظ

چقدر ایالات متحده آمریکا می شناسید؟ 

در این چند ماه محور مطالعات خود را شناخت غرب قرار داده و کتاب های متفاوتی را خوانده ام، از کتاب های دکترکوشکی گرفته تا آقای زرشناس و خدا اما را از نعمت اینترنت بی بهره نگذارد. شروع مطالعه در مورد موضوعی جدید همیشه با چالش انتخاب کتاب اول رو به روست و این خود انسان را دچار سردرگمی خاصی می کند و شاید تنها راه خلاص از این مهلکه، مشاوره و پرس و جو از افراد خبره باشد. 

برای شروع یک جستجوی ساده انجام دادم از سیر مطالعاتی غرب و نتایج خوبی بدست آمد و کتاب های جالبی معرفی شد. مشکل بعدی که البته خیلی حاد نیست خرید کتاب است که بتوانی کتاب را در کتاب فروشی های شهر پیدا کنی. پاتوق کتاب محل خوبی است که می شود کتاب های مورد علاقه ات را در آن بیابی. دلیل خرید از کتابفروشی را بهتر می دانید.

 گاهی کتاب، محتوای خوبی دارد اما از لحاظ نگارشی ضعیف است و همین می شود ترمز دستی. یعنی شوق و شور خواندن را کاهش می دهد و گاهی انسان را از ادامه مسیر باز می دارد. نمونه این موارد را حتما خودتان تجربه کرده اید. به عنوان مثال: کتاب مربع های قرمز (خاطرات حاج حسین یکتا) این کتاب باید با همان زبان حاج حسین عزیز نوشته شود تا جذب کند اما انقدر درگیر ادبیات بازی شده که چند صفحه از آن را که می خوانی میل خواندنت ته می گیرد و می سوزد. 

چرا غرب شناسی لازم است؟ 

در زمان ظهور دشمن اصلی جبهه حق کیست؟ چه اندیشه ای دارند؟ چگونه فکر می کنند؟ نظریه ها و استراتژی های آنها چیست؟ چگونه مردمی دارند؟ به کدام آیین هستند؟ نمی شود برای میدانی که گستردگی آن جهانی است نگاه تک بعدی داشت. برای تقویت جبهه خودی نمی  شود نقاط ضعف و قوت دشمن را نادیده گرفت. بازی شطرنج را در نظر بگیرید. شما باید دشمن را بشناسید. تکنیک ها و روش های حمله و دفاع و ضد حمله اش را باید بدانید تا بتوانید از شکست جلوگیری کرده و در مسیر موفقیت محکم قدم بردارید. ما نیاز داریم که دشمن را از نظر تجهیزات، امکانات، نیرو، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، دوستان، و دشمنان رصد کنیم. شناخت از عوامل مهم موفقیت در هر کاری است و نقشه راه موفقیت است. 

چه بخوانیم؟ 

پیشنهاد من برای کسانی که با این مباحث آشناییت ندارند شروع با کتاب های جناب سید هاشم میرلوحی است که علاوه بر اطلاعات درست و دقیق از جامعه آمریکا به علت حضور بیست ساله در این کشور، به خاطر نوع نوشتار، شوق مطالعه را افزایش می دهد. دو کتاب "آمریکا بدون نقاب" و "یوسراییل و صهیونوکراسی" علاوه بر ارائه تصویری جامع از آمریکا، از پشت پرده ای خبر می دهد که مانند سریالی پلیسی اشتیاق دانستن ما بقی ماجرا را بوجود می آورد. برای شناخت بهتر غرب و آمریکا چند فایل در لینک های زیر قرار دارد که می توانید از آن ها نیز استفاده نمایید. 

سیر مطالعاتی غرب 1 

سیر مطالعاتی غرب 2

  • محمد برزین

نظرات  (۲)

  • محمد قلیچ خانی
  • امان از غرب و صد امان از آمریکا !!
    کتاب ها رو دانلود کردم ممنون .. ایشالا همون اولی که صفحات کمتری داره رو حتما می خونم :)
    پاسخ:
    او دو تا فایل کتاب هایی رو معرفی می کنند که خیلی به درد می خوره 
    الهی بتونید استفاده کنید 
  • محمد قلیچ خانی
  • فقط یه چیزی .. فکر می کنم بعضی از مطالبتون رو داخل آفیس می نویسید و بعد به وبلاگ انتقالش می دید .. پیشنهاد می کنم وقتی توی ویرایشگر بیان جایگزاریش کردید ، کل متن رو انتخاب کنید و روی آیکون پاک کن یه کلیک کنید تا فرمت های اضافیش حذف بشه . این جوری باعث می شه که فونت قالب که همون ساحل هست هم به درستی نمایش داده بشه .. من بعضی از مطالبتون رو می بینم چون فرمت بندی هاشون پاک نشده فونتشون هم زیبا نیست .
    و این که سعی کنید تصاویری که استفاده می کنید رو توی فضای خودتون آپلود کنید و بعد قرارش بدید ..
    پاسخ:
    سلام ممنونم از این نطرات ارزشمندتون 
    من متن ها رو مستقیم توی وبلاگ می نویسم 
    شاید در حین نوشتن اتفاقی می افته 
    یه بار در فرصت مناسب متن ها رو چک می کنم 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی