وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

استراتژی تشکیلات

پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴ ق.ظ

کربلا

باید دوباره دور هم جمع شویم و اتفاق بزرگ را رقم بزنیم. پیغمبر نمونه ای از این جریان را برای ما به تصویر کشیده است. همه شما ماجرای کسا و آل عبا را شنیده اید که در آن پیامبر به منزل حضرت زهرا آمده و زیر عبای یمانی قرار می گیرند و سپس یک یک خانواده به آن ملحق می شوند. این جمع شدن به ظاهر ساده نمونه ای از تشکیلات است، تشکیلاتی مقدس که بعد از 14 قرن هنوز بر روی زبان هاست. 

در جبهه دشمن نیز تشکیلات حرف اول را می زند. نمونه اش روز عاشوراست. دشمن برای از پای در اوردن ارباب غریب عالم دور هم شده و هر کدام در این پازل نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند. یکی شمشیر می زند، دیگری نیزه، آن یکی سنگ و عده ای هم هلهله و شادی می کنند. همه این ها گوشه ای از کار تشکیلاتی و استراتژی دشمن است برای زمین زدن نهضت. تاریخ می گوید عده ای دور حسین علیه السلام با اسب می چرخیدند و حسین علیه السلام همه جا را غبار می دید. این کار چند دلیل دارد اولش ایجاد رعب و وحشت و انفصال ارتباط امام با خیام و دیگری تشدید تشنگی کسی که چند روزی است آب به لبانش نخورده است. دشمن می داند اگر قطره ای آب به این کام تشنه برسد فرزند ابیطالب میدان را از بشر خالی می کند. حرکت دشمن در ریلی است که مستقیم به سمت جهنم است پس باید لوازم و ابتکارات شیطانی در اوج خودش خود نمایی کند. در استراتژی دشمن اسب ها ایفای نقش می کنند(ده نفر با اسب های تازه نعل شده بر پیکر امام تاختند)، کسی برای دشمن طراحی جنگ نموده از نقش زنان در لشکر به خوبی استفاده نموده است (پاره پاره کردن بدن علی اکبر علیه السلام) و دانسته باید کسانی کار حسین علیه السلام را به تنگنا بکشند که یک خصوصیت دارند و آن ولدالزنایی است یعنی استفاده تمام و کمال از امکانات. نگاه مان را کمی دقیق می کنیم و صفحات مقاتل را به خوبی مرور می نماییم و می خوانیم دشمن از کسانی استفاده کرده که سابقه جان فشانی داشته اند، کسانی که علم دین می دانند، افرادی که از کثرت نماز شب زانوهایشان پینه زده است. 

عکس العمل جبهه خودی چه به بوده است. امام حسین در مقابل هر حرکت دشمن، مهره ای را قرار داده که با هزار لشکر برابری می کند. امام در مقابل حرمله لعنه الله سرباز بزرگ به ظاهر شیرخوار خود را قرار داده است. حرمله راهی نداشته و باید خود را در مقابل آن عظمت به جهنم می انداخته. عقل ناقص، علی اصغر را ذبح شده ای ناکام می داند اما این استراتژی قدرتمندی است که باعث ماندگاری نهضت شده است. به ظاهر علی اصغر به شهادت می رسد و حرمله قهرمان می شود اما باطن چیزی  دیگر است. امام در کربلا نمونه ای از یک تشکیلات قدرتمند را به نمایش گذاشت. در این تشکبلات شیرخوار، سه ساله، ده ساله، 13 ساله، سیاه و سفید، مولا و بنده، زن و مرد، پیر و جوان، مسلمان و نصرانی حضور دارند و هر کدام نقشی دارند که نمی توان آن را نادیده گرفت. 

باید دوباره و اینبار همراه با خانواده هایمان دور هم جمع شویم. باید کار را چند برابر کنیم و نقش خود مان را بی اهمیت ندانیم و در راستای نیل به اهداف تشکلیلات اسلام ذره ای کوتاهی نکنیم. 

  • محمد برزین

نظرات  (۲)

  • کارمند مجرد
  • ای کاش در کنار این حساسیت ها و دقت نظرها به مسائل دینی، به اقتصاد و آرامش مردم در زندگی دنیا هم اهمیت داده می شد

    ولله قسم حدیث و روایت زیاد داریم از همین ائمه بزرگوار درباره مسکن خوب، مرکب خوب و نقشش در آرامش و خوشبختی مسلمانان

    چرا به این چیزها اهمیت داده نمی شود انقدر؟

    پاسخ:
    سلام بابت تاخیر در پاسخ عذر می خوام 
    من واقعا در مورد مسائل اقتصادی اطلاعاتم کمه 
    و اگر بتونم خودم رو قوی کنم حتما در مورد مسائل اقتصادی هم می نویسم
    تذکرتون کاملا بجاست 

  • محمد قلیچ خانی
  • دشمن فهمیده که هر چی می کشه از امام حسین و قیام عاشوراست بخاطر همین داره تمام تلاشش رو برای زدن امام عزیزمون می کنه ! ولی بله واقعا همت ما مردم رو خیلی بیشتر می طلبه که با همین اجتماعات و تشکل های عظیم نذاریم به هدفشون برسن .

     

    پاسخ:
    سلام 
    این درک باید در جامعه بوجود بیاد 
    البته در خیلی امور کنار هم قرار می گیریم  اما موقته 
    ممنونم از حضورتون 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی