وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

درگیر شو

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۴۸ ق.ظ

شما نسبت به کاری که سخت به نظر می رسد چه عکس العملی  نشان می دهید؟ آیا شما هم از جنس کسانی هستید که در مقابل کارهای سخت واکنش تان فرار است؟ مثال ساده ای بزنم. آیا برای قرار گرفتن در مقابل دوربین و صحبت کردن با خودتون کلنجار می روید؟ 

کسانی را میشناسم که هم تخصص دارند و هم تاثیر گذارند اما نمی توانند بر این ترس خود غلبه کنند و در مقابل دوربین قرار بگیرند و ارائه مطلب نمایند. چرا؟ آیا در مقابل دوربین قرار گرفتن سخت است یا مانعی بزرگتر از دوربین وجود دارد؟ 

امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند: إِذَا هِبْتَ أَمْراً فَقَعْ فِیهِ، فَإِنَّ شِدَّةَ تَوَقِّیهِ أَعْظَمُ مِمَّا تَخَافُ مِنه.

هنگامى که از چیزى مى ترسى، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهى ترسیدن از چیزى، از خود آن سخت تر است.

انسان وقتی از چیزی می ترسد از رویارویی با آن خودداری می کند و شاید مدت ها از ترس خواب و خوراک خود را از دست بدهد اما همینکه به هر دلیل در معرض آن قرار گرفت متوجه می شود که چه اشتباهی کرده و آن غولی که از آن ساخته بود آن چنان هم بزرگ و عجیب و غریب نیست. 

گفتند که پادشاهی با غلام خود مسافتی را دریایی طی می کرد و غلام عجمی این شخص از ابتدای نشستن در کشتی بی قراری بود. شخص صاحب جایگاه مانده بود که چه کند. حکیمی در کشتی بود. از صاحب غلام اجازه گرفت تا مشکل را حل کند. به دستور حکیم، غلام را به دریا انداختند و کمی که آب خورد و مزه غرق شدن را چشید از دریا بیرونش کشیدند. غلام بعد از این که به حال آمد در گوشه ای نشست و دیگر داد وبیداد را رها کرد. 

غلام قدر نعمت سلامت و امنیت کشتی را نمی دانست و ترس از غرق شدن او را از حال خوب همراهی باز داشته بود. همه ما در طول زندگی با چنین صحنه هایی مواجه می شویم و نمی توانیم خود را راضی به درگیری نماییم. 

در زبان عرب ضرب المثل هاى جالبى در این زمینه دیده مى شود; از جمله: «أُمُّ الْمَقْتُولِ تَنامُ وَأُمُّ الْمُهَدَّدِ لاتَنامُ; مادر مقتول به خواب مى رود; ولى مادر کسى که تهدید به قتل شده به خواب نمى رود».

چو ترسى ز امرى بینداز خویش *** در آن و بپیراى تشویش خویش
دو دل بودن و خود نگه داشتن *** بسى سخت تر مى کند قلب، ریش

تولید محتوا

یکی از بهترین راه های تولید محتوا، محتوای ویدئویی است که خیلی ها آن را نادیده می گیرند. صفحات زیادی در فضای اینستاگرام وجود دارد که یا ریپست می کنند و یا فایل ها را دانلود و مجدد بارگذاری می نمایند و این را به عنوان تولید محتوا در نظر می گیرند.  البته ناگفته نماند زمانی که شما میخواهید صفحه خود را بالا بیاورید و بازدید داشته باشید می توان از این تکنیک استفاده کرد. مثلا من میخواهم در زمینه فوتسال مهارت خودم را به نمایش بگذارم. مدتی می آِیم و ریپست کارها و کلیپ های دیگران را انجام می دهم و آن وقتی که صفحه تعداد مشخصی دنبال کننده پیدا کرد محتوای خود را ارائه می دهم. 

اگر خودت را در مقایل دوربین قرار دهی و این ترس را کنار بگذاری موفقیت دو چندانی را بدست خواهی آورد. 

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی