وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

هدیه بی پولی

سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷ ق.ظ

sd

هدیه های خدا همیشه شیرین خوشمزه است. از رسیدن ناگهانی یک خبر گرفته تا هر چیزی که شاید من تا به حال تجربه نکرده باشم و  شما مثال های فراوانی برای آن دارید. هدیه از آن چیزهایی است که بزرگ و کوچکش فرقی ندارد به هر حال خوشحالت می کند مگر اینکه دچار بیماری باشیم. می خواهم در مورد هدیه بی پولی حرف بزنم. گاهی باید جیبت خالی باشد و نتوانی چیزی که دوست داری را خرید کنی. انقدر که تنها باید با حسرت نگاهی بیندازی و محل مورد را نظر ترک نمایی. 

چند مدت پیش پایم به کتابفروشی وا شد البته با یک برنامه ریزی مشخص. وارد کتابخانه شدم و طبق معمول اول سراغ قفسه سیاسی و انقلابی رفتم و در رنگین کمان مجلدات عقل از سرم پرید و نتوانستم خودم را قانع کنم. هاج و واج شکست اول را به فراموشی سپردم و در قفسه غرب شناسی بعد از سرک کشیدن، چند جلد کتاب که اسم آشنایی داشتند را انتخاب کرده و بعد از تورقی کوتاه، با پشت و رو کردن کتاب و نگاه به برخی صفحات برای پیدا کردن قیمت با عددی مواجه شدم که عرق شرم بر پیشانی ام نشاند. راستی چرا هنوز جای مشخصی برای قیمت کتاب وجود ندارد؟ یکی قیمت را در پشت جلد، یکی در صفحه دوم و دیگری... 

قفسه ها یکی یکی داشت به پایان می رسید و من هنوز آنچه در جیب مبارکم بتواند از عهده آن بر بیاید و البته محتوای مورد نیازم را داشته باشد پیدا نکرده بودم. افزایش ناگهانی قیمت کتاب مدت هاست که اجازه رفتن به کتافروشی را از من گرفته، شما را نمی دانم. در این گیر و دار بودم که خدا هدیه اش را به رخم کشید. هدیه بی پولی! آری وقتی پول کافی نداری نیز خدا همچنان حواسش به نیاز تو هست. در قفسه ای که زیاد به آن علاقه ندارم چند کتابچه چشمم را گرفت. کتاب را بیرون کشیدم . اسم آن دلبری خاصی داشت که شما هم با خواندن آن حتما عاشقش می شوید. 

کتاب اثری بود از استاد سید مهدی شجاعی که قبلا دو کتاب از ایشان را برایتان معرفی کرده ام البته به گمانم. استاد شجاعی را با پدر،عشق و پسر می شناسم. کتابی که آن روز دستم را به سمتش دراز کردم مجموعه مقالات استاد سید مهدی شجاعی بود به نام: حرف هایی که کهنه نمی شوند. اگر اجازه بدهید چند بند از آن را برایتان می نویسم تا حالش را ببرید و در حال خوش برایم دعا کنید. 

«برای رفاه بیشتر و کسب درآمد فزون تر هیچ کاری غیرمجاز نیست.رشوه و فشاد و خودفروشی و دزدی و دروغ خدعه و تملق و دورنگی و چند رنگی، همه در این فرهنگ، معنای مثبتی دارند و در مسیر رسیدن به اهداف مادی قابل توجیهند.» مقاله گفتار از جنس زهد، رفتار از جنس نفاق

«مهمترین، اصلی ترین و معتنابه ترین معنای تعهد در هنر و ادبیات، تعهد در قبال خداست.»مقاله هنر؛ تعهد در قبال خدا

sfaf

قیمت این کتاب در مقابل آنچه که به انسان می دهد مانند اندازه آسمان اول به آسمان دوم است. فقط 2000 تومان (دوهزار تومان) این کتاب منتخی از سرمقاله هایی است که در سالهای 74 الی 76 در مجله نیستان به چاپ رسیده ولی هنوز تازگی دارد. 

 

  • محمد برزین

نظرات  (۲)

سلام قیمت کتابهای چاپی خیلی گرون شده متاسفانه !!

من که بفکر خرید کتابخوان افتادم .. فعلا در مراحل تامین بودجه هستم .

پاسخ:
سلام محمد جان 
من خودم با لپ تاپ کتاب می خونم 
یه جمله ای رو در مورد یکی از معروفترین و پولدارترین افراد می خوندم که می گفت فقط کتابهای قدیمی میخونه چون کتابهای قدیمی امتحانشون رو پس دادند 

واقعا قیمت کتاب بالا رفته 
امیدوارم موفق به خرید کتابخوان بشی تا بتونی خوب مطالعه کنی 

سلام.

منم علاقه زیادی به کتاب خوندن دارم. در واقع یکی از سرگرمی‌ها و یکی از کارهایی که هر روز انجام میدم.

تا سالها از کتاب چاپی استفاده می‌کرد.

یا می‌خریدم یا از کتابخونه امانت می‌گرفتم. ولی متاسفانه کم‌کم کتابخونه رو حذف کردم. چون بیشتر کتابهاش قدیمیه. کمتر پیش میاد کتاب جدیدی بهش اضافه بشه.

به نظر من بهتره کم‌کم کتاب‌ها رو به صورت پی‌دی‌اف بفروشند. اینجوری کلی هزینه واسه چاپ نمیشه، درخت‌ها قطع نمیشن، قیمت کتاب هم پایین میاد. از طرفی چون قیمت کتاب پایین میاد فروشش بیشتر میشه.

در مورد هدیه بی‌پولی هم حق با شماست. خدا با ایجاد کردن شرایط مختلف ما رو به سمتی که میخواد میبره.

موفق باشید

پاسخ:
سلام 
خیلی خوشحالم که به خواندن علاقه دارید چون کسی که می خونه راه های بهتری رو برای پیشبرد اهدافش پیدا می کنه . در مرود کتاب های قدیمی به قول یکی از بزرگترین شخصیت های کسب و کار دنیا : کتاب های قدیمی بخوانید چون امتحانشان را پس داده اند ولی کتابهای جدید هنوز در مرحله آزمایش هستند. 
با پی دی اف هم موافقم البته کتاب کاغذی حس دیگه ای داره و فکر می کنم در فهم درست هم تاثیر داره . من خودم خیلی کتاب پی دی اف دارم و می خونم و لذت می برم . 
بابت نظر ارزشمندتون هم ممنونم 
خیلی لطف کردید. 

در ضمن آدرس سایتتون وا نمیشه 
میخواستم به صفحه تون سر بزنم نشد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی