وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

هیچ وقت یک کتابخوان را تهدید نکن

دوشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۴۰ ب.ظ

ساعتهای زیادی را در فضای مجازی مشغول کسب علم هستیم و همین اطلاعات پیوسته و نظام مند باعث شده نرخ حضور در دانشگاه ها با کاهش شدیدی مواجه شود . 

به طور منظم در کلاسهای برنامه ریزی شده کانال های عضو شده شرکت نموده  و مباحث ارزشمند ارائه شده را با دوستان خود به اشتراک میگذاریم . لذت حضور اول وقت در کلاسها به قدری زیاد است که خواب شب را از چشمانمان میگیرد و دلهره جاماندن از بقیه دوستان کابوس شبهای ما میشود . 

به قول ارشیا در فیلم کاتیوشا: به کجا داریم میریم ما !!!
قبل از نماز، بعد از نماز، قبل از ناهار، حین ناهار، بعد ناهار، قبل خواب، بعد خواب و ... همه جا این مجازیِ به شدت وقت تلف کن همراه ما هست و لحظه ای از حضورش آرامش نداریم . 


مدیران با سواد (شما بخوان بی سواد)مجازی که کاری غیر از کپی و پیست کردن مطالب تکراری ندارند و وقتی در مواجه با سوالی هنگ میکنند به کانال دیگری ارجاع میدهند که آن هم کپی شده است و این سلسله سند های معتبر (شما بخوان نامعتبر)کار را به جایی رسانده که همه خود را عالم به علم رجال فرض می کنند . 


چرا از کتاب فاصله گرفتیم ؟
(مطلب زیر پاسخ به سوال مطرح شده نمی باشد)

یادش را گرامی میداریم زمانی را که با کسی بحث میکردی و منابع خبری اش کتب معتبری بود که در افتادن با آنها همانند گلاویز شدن با غول هفت سر بود و نتیجه این مباحثه چیزی جز تخریب نبود . 

ذهنی که پر است از اطلاعات بهم پیوسته نظام مند ، مانند قلعه ای است که فتح آن دشواری هایی را دارد که فرماندهان جنگ میدانند . 
تلاش برای به زانو درآوردن ذهن نظام مند مانند خلق انسان است که جز برای خدا ممکن نیست . 

اولین معظلی که امروز فارق از  مباحث ارائه شده در سایت ها و نوشته های موجود به آن میشود پرداخت جزیره ای شدن مغز کاربران فضای مجازی است . 

جزیره هایی که هیچ راهی بهم ندارند و حلقه اتصالی بین آنها وجود ندارد و  مانند سیاره هایی در دو کهکشان عمل میکنند . 

ادامه دارد...

پ.ن :
منظور از فضای مجازی در این پست، پیام رسان تلگرام است
 
  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی