وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

مادر کتاب MRI

سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۲۶ ق.ظ

روز مادر رو به همه مادران دیروز و امروز و فردا تبریک عرض میکنم. 

برخی کتابها مانند مادر رفتار میکنند. بی منت و چشم داشت و در مواقع سختی چنان از درگیری نجاتت میدهند که وصف ناپذر است. کتاب ها کاری میکنند که برخی مادرها با درک درست از فرزند انجام میدهند. 


وقتی کتاب میخوانیم به حرفهای او گوش میدهیم و انگار او برای ما در حال صحبت کردن است. او می گوید و ترسیم میکند از چیزی که شاید مرتبط با حالمان نیست اما درمان میکند زخم های عمیقی که در ذهنمان بوجود امده است. 


وقتی غرق در خواندن میشویم انگار اجازه داده مانند دوران کودکی که روی دست مادر میخوابیدیم و با آغوش گرمش از ما پذیرایی می کرد روی بال او سر بگذاریم و بخوابیم تا بیدار شویم.


کتاب را اینطور به تصویر میکشم، زمانی که دردهای نهانی در وجود داشتیم و حتی خودمان هم از نمیدانستیم که چه چیزی مانند موریایه در حال جویدن ذره ذره وجودمان است کافی بود که مادر آغوش وا کند تا مانند دستگاه  MRI  دردها و شکستگی ها و ضعف ها و کشیدگی ها را به بهترین شکل ممکن در مقابل دیدگانمان به تصویر بکشد و واقعا کتاب نیز چنین میکند. 



  • محمد برزین

نظرات  (۱)

سلام :)
چه تشبیه جالبی !

عیدت مبارک
پاسخ:
ممنونم 
خدا رو شکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی