وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

حرکت به اعماق نویسندگی

جمعه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۳۹ ق.ظ

اگر خودتان یک وب سایت دارید، به نوعی یک ناشر محسوب می شوید. اگر در شبکه های اجتماعی هستید، در قلمروی بازاریابی قرار دارید . پس با این حساب همه ما یک پا نویسنده ایم.1


کتاب باید طوری نوشته باشد که هر جای آن را که برای اولین بار نگاه میکنی حرفی برای خواندن داشته باشد. مجبور نباشی که چند برگ بالا و پایین کنی و به اصلاح تورقی بزنی. کتاب خوب را می توان از فهرست موضوعات آن تشخیص داد همون طوری که در کتاب "چطور کتاب بخوانیم" آمده یکی از مهمترین نکات در انتخاب کتاب مطالعه فهرست موضوعات آن است. 

یکی از کتاب هایی که تاثیر بسیار زیادی در من داشته و بعد از یک بار خواندن نیاز می بینم چند بار آن را بخوانم کتاب "همه نویسنده ایم" است و مانند دانش آموزی که درسی را خوب فرا نگرفته و خود را مکلف می کند برای درک بهتر مطالب چند بار دیگر موضوع را بررسی و مطالعه نماید باید رجوعی چند باره به آن داشته باشم. 


خالق اثر، نوشتن و تولید محتوا را مانند مجسمه ای در مقابل خود قرار داده و صفحه به صفحه از زوایای مختلف به تشریح آن می پردازد. خانم آن هندلی2 با وسواس، جزییات را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای مشکلاتی که در آینده با آن رو به رو می شوید ارائه میدهد.


فردی با 45 کیلو وزن که می گوید شنای سوئدی برای او از نوشتن کتاب به زبان روسی سخت تر بوده ،عاملی را در موفقیت در تولید محتوا بیان می کند که میتواند سرلوحه باشد. "تولید محتوای بهتر در گروی چیزی حز پرورش عضلات نیست".


آیا واقعا نویسندگی استعدادی است که خدا به افراد خاصی اعطا کرده؟ خیر . چرا محکم پاسخ خیر را تکرار نمیکنید. برای اینکه به اهمیت موضوع پی ببرید بهتر است سفرکنید. سفری پر از لذت، پر از خاطره، مملو از یادگیری. شاهین کلانتری از جمله کسانی است که هر روز باید پست های او را خواند ، او مانند ورزشکاران حرفه ای از عضلات خود را پرورش میدهد. به سایت شاهین کلانتری سری بزنید و نظر خود را اینجا برای ما بنویسید.

در کتاب همه نویسنده ایم میخوانیم "مردم به دو دسته نویسندگان ذاتی و بیچارگان تقسیم نمیشوند، بلکه یک دسته فکر می کنند میتوانند بنویسند و دسته دیگر فکر میکنند که نمیتوانند ."


این قدرت و استعداد در ما هم وجود دارد فقط کافیست به سمت آن حرکت کنیم .

1- همه نویسنده ایم، آن هندلی
2- نویسنده و متخصص ارشد محتوا، سخنران و نویسنده ثابت مجله وال استریت ژورنال
  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی