وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

کاغذ های نجات

جمعه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۳:۰۶ ب.ظ

گاهی استفاده از یک کاغذ کوچک اتفاقی را بوجود می آورد که تصورش هم ممکن نیست. برگه ای  کوچک و ساده که می تواند بخشی  از کارتن کفشی باشد که چند روز پیش خریده اید و منتظر است تا به زباله دان بپیوندد یا برگه ای جدا شده از دفتر فرزندتان که رعایت صرفه جویی را نداشته است. 


          کلماتی ساده که انگار قرار است با همان ها اتفاقی بزرگ بوجود بیاید. از شکست گرفته تا پیروزی، از  ثروتمند شدن تا انتهای ورشکستگی،و هزاران مثال مشابه که اهمیت والای این چند کلمه نوشته شده بر برگه ای ساده را بیان میکند. 

از بهم پیوستن آن کاغذ و چند کلمه کوتاه است که با یکی از جنبه های مدیریت آشنا می شویم. برنامه ریزی جلسات و قرارها که امروزه در سطح بالاتر توسط خبرهای این فن در حال اجرا می باشد. 

به این فکر کنید که قرار کاری ویژه ای را گذاشته اید و از قضا آن روز، تعداد ملاقاتهای شما از حد معمول بالاتر است و هر کدام از این قرارها برای رشد شما تاثیر بسزایی دارد. یک برگه ساده و تیتری معمولی که مانند زنگ خطر عمل می کند نجات دهنده است و از خسارتی بزرگ جلوگیری میکند یا موفقیتی بی نظیر را بوجود می آورد.


استیکی نوت مجازی ، زنگ ساعت گوشی یا  کاغذ یادداشت واقعی، کدام را می پسندید؟  

انسان ها در همه امورات تفاوت هایی با هم دارند و هر کدام با توجه به نگاهشان و طرز تفکر خود تصمیم میگیرند. برخی که در دنیای تکنولوژی غرق شده اند از استیکی نوت استفاده میکنند و همسشه یکی از برگه های تذکر در گوشه دسکتاپ آنها خودنمایی میکند. از مزیت های آن میشود به رنگ بندی مختلف اشاره کرد و البته اگر گرم در کار شوید و صفحه ای به غیر از دسکتاپ در مقابل شما باز باشد متوجه زمان رد شدن از قرار نخواهید شد چون استیکی نوت قابلیت اخطار زمان ندارد. 

عده ای هستند که گوشی مانند لباس زیر آنهاست یعنی در هر زمان و مکانی از آن جدا نمی شوند و از تکنولوژی ساعت گوشی برای اطلاعات از قرارهای خود استفاده می کنند که البته خیلی دقیق هم عمل می کند. کافیست زمان جلسه را مشخص کنید و در بخش موضوعات، نام و تیتری که یادآور جلسه است را قرار دهید. ار معایب آن صدای زنگ است که اگر وسط قرار دیگری باشد ممکن است موجب ناراحتی ملاقات کننده شما شود. 


جدا از مسائلی که بیان شد، کاغدی ساده که گنجایش چند کلمه را داشته باشد هم گزینه ای است که میتوان روی آن حساب باز کرد. قلم و کاغذ را بردارید و یکی از کارهایی که باید این هفته انجام دهید را یادداشت کنید و این برگه را جایی قرار دهید که در مقابل دیدگانتان باشد. 



شما هم حتما از روش خود برای از دست ندادن فرصت ها استفاده میکنید. 


حرف آخر!
برخی برای نوشتن بهانه می آورند در حالی که می شود نوشتن را از همین یادداشتهای اطلاع رسانی آغار کرد.
 


  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی