وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

نیاز های اساسی

دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۰۱ ب.ظ
هیات است و صافی و سادگی اش در اوج پیچیدگی. شاید عده ای بگویند که یک جلسه هفتگی چه پیچیدگی هایی دارد که شما انقدر بزرگش می کنید. کافیست چند هفته غرق در انجام امورات هیات شوید تا به این نکته برسید که یک جلسه روضه ای که می خواهد خروجی بگیرد خیلی کار ریز و درشت دارد که هر کدام حساسیت و اهمین خاص خود را دارد. 
نظم؛ شاید اولین مشکلی که خیلی ها با آن در مقوله هیات های مذهبی رو به رو می شوند همین کلمه سه حرفی ساده باشد. از شروع به موقع و پایان به موقع گرفته تا تدارکات و ... همه و همه می تواند مشکلاتی را بوجود بیاورد که نتوان به راحتی از آن ها عبور کرد. 

امروز قصد دارم با این مقدمه کوتاه و ساده به مقوله ای وارد شوم که به نظرم به درستی به آن پرداخته نشده و ضرروت دارد با دقت بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد. 


هیات باید بتواند به سه نیاز اساسی در مقوله حضور جوانان پاسخ دهد. هر کدام از این نیازها را در پست های آینده توضیح خواهم داد. 

این پاراگراف را با دقت بخوانید.
 سه نیاز اساسی که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت را به ترتیب؛  نیاز دوست خوب، نیاز تخلیه هیجانات، نیاز دیده شدن می نامیم. 


هیات غیر انتفاعی
هیات می تواند مانند مدرسه غیر انتفاعی باشد. یعنی خانواده ها حاضر باشند هزینه کنند تا فرزندانشان ساعتی را در مجموعه شما حاضر شوند. شاید خیلی ها این مسائل را قبول نداشته باشند اما می نویسم شاید کسی قبول کند و پیگیر باشد. 

هیاتی که ساختارش با برنامه ریزی استراتژیک آن در آمیخته و پی آن محکم شده چنین اتفاقی را رقم خواهد زد. هیاتی که  روی تک تک  مولفه های خود برای جذب و نگهداری مخاطب سرمایه گذاری و برنامه ریزی می کند. 

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی