وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

دعای اول صبح من

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۴۶ ق.ظ

یکی از بهترین لحظات دعا، ابتدای روز است یعنی هنگام نماز صبح. وقتی خستگی رابا استراحت به در کرده ای و با صدای اذان از زیر بار سنگین تنبلی بیرون می آیی و خود را برای شکر به درگاه خدا و عبادتی خالصانه آماده میکنی. در احوالات آشیخ جواد آقا ملکی تبریزی رحمه الله آورده اند که از ابتدایی که چشمشان باز می شد برای خواندن نماز شب اشک می ریختند تا بعد نماز. 


دعای اول صبح حال خوشی دارد، امتحانش نه درد دارد نه هزینه، نه آمادگی خاصی؛ کافیست اول صبح کمی قبل از اذان بیدار شوی، دست و رویی بشویی و وضویی بسازی و مانند کسی که قرار مهمی دارد، مرتب به پیشگاه الهی حاضر شوی. 

گریز: برخی ها حال خوشی دارند، دیدم افرادی رو که قبل نماز صبح با یه حسی سجاده پهن می کردند که فکر می کردی آداب خاصی براش وجود داره.


نمازت را می خوانی و دست به دعا می گیری و آنچه مفید دانسته اند صلواتی قبل دعا و بعد دعاست که حکمت آن را خودتان تحقیق کنید. امروز پر هستم از دعایی خاص و ویژه که خیلی به آن سفارش کرده اند. آرام زیر لب زمزمه کنید؛ اللهم الرزقنا رزقاً حلالاً طیبا ... 


خدایا رزق امروز ما را مانند دیروز پر از مطالعه قرار بده. پر از کسب علم مفید. مملو از شوق فراگیری علم. بارالها! ای کسی که به ضمیر ما آگاهی! از که درون ما به خوبی می شناسی! میخواهم مرا موفق به کسب علمی سودمند گردانی؛ علمی که مرا از خود بینی برهاند و تواضعم را هزاران برابر نماید. 

پ.ن: دیروز روز پر مطالعه ای داشتم و خیلی حالم خوب بود. 


  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی