وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

هولوکاست ایرانی

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۰۴ ق.ظ

یکی از کتاب هایی که به تازگی خرید کردم و در حال مطالعه اش هستم کتاب قحطی بزرگ نوشته جناب آقای محمدقلی مجد است که در آمریکا زندگی می کنند و به گفته خودشون این کتاب رو بر اساس اسناد و مدارکی که در کشور امریکا و در مراکز مهم اطلاعاتی بوده جمع آوری کرده و پرده از جنایاتی که بریتانیا در سال های بین 1296 الی 1298 شمسی بر سر ایران آورده بر می دارد. 


بخش هایی از کتاب رو به صورت مختصر خدمتتان تقدیم می کنم تا با گوشه ای از وقایع مهم تاریخ ایران آشنا بشوید. 


  • قحطی بزرگ 1917-1919، بی تردید بزرگترین فاجعه تاریخ ایران و بسیار فراتر از همه فجایع پیش از خود بوده است. در این پژوهش نشان می دهد هشت تا ده میلیون ایرانی، چهل تا پنجاه درصد کل جمعیت ایران ، در اثر گرسنگی و مرض های ناشی از آن و سوء تغذیه از میان رفته اند. برای مقایسه در نظر داشته باشید شمار تتلفات نظامی درگیر در جنگ جهانی اول هشت و نیم میلیون نفر بوده است.ینی تلفات ایران ، دست کم به اندازه کل تلفات همه طرف های درگیر و بیش از همه کسانی اسکه در جبهه های حنگ جهانی اول کشته شده اند. تردیدی نیست که ایران ((بی طرف ))بزرگترین قربانی جنگ جهانی اول بوده است. 


  • هارولد نیکسون در 1934 در زندگی نامه لرد جرج ان.کزن وزیر خارجه بریتانیا نوشته است: ایران در دوران جنگ دچار خشونت ها و آسیب هایی شد که هیچ کشور بی طرفی دیگر متحمل نشده بود. 


البته برای درک بهتر شرایط آن زمان و اینکه چرا کشور بی طرف در جنگ بیش از کشورهای متخاصم دچار این بلا می شود نیاز است کتاب خاطرات ارتشبد فردوست به نام ظهور و سقوط پهلوی مطالعه شود. 


هر دو کتاب معرفی شده از موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی می باشد. 

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی