وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

پسری که تخم دو زرده می گذارد

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷ ب.ظ

روزی چند بار سراغ مرگ را می گیرد ولی ملک الموت دستش به کاری بند شده  و حالا حالا وقت برای گرفتن جان او ندارد. تک چرخ که می زند موتورش توبه کنان به جد بزرگوار هندا و یاماها قسم میدهد که این کودک سر عقل  بیاید. مادرش می گوید روزی سه کیلو خالص شیر می دهد و پدرش روزانه 14 عدد تخم مرغ دو زرده از زیر او بیرون می کشد. هنرهای زیادی دارد که شرح آن می شود چندین کتاب قطور که شترها هم از پس کشیدن آن بر نمی آیند. 



تا لنگ ظهر می خوابد، آن هم به صورت دمرو و تا چند کیلومتری آن امکان زیست حتی برای مورچه شانه بلند آفریقایی فراهم نیست. رکورد دار خوردن 5 بطری آب در ماه رمضان نزدیک های ظهر آن هم به صورت سرکشیدن از یخچال است. هزینه آرایشگاه این بلند بالا با حقوق یک کارگری که توانسته سی و سه روز در ماه مشغول باشدبرابری می کند. 


این شاهکار خلقت، اشداء علی الخانواده و رحماء بین دوستان است و تنها خوشی ای که در زندگی دارد گوشی اپل 14 میلیونی است که چنانچه برای فروش گذاشته شود، خریدار باید آن را 14 بار غسل ارتماسی و 2 بار غسل تریتبی دهد تا پاک گردد و یا به فرموده امیرالمومنین که در مورد چاهی که در آن قطره ای مشروب ریخته شده بود فرمودند: اگر این چاه را پر از خاک کنند و گیاهی از آن بروید و گوسفندی از آن گیاه بخورد و آن گوسفند را ذبح کنند من از آن نخواهم خورد(نقل به مضمون) حکایت این گوشی است که با غسل هم پاک نمی شود. 


پدر و مادر از داشتن چنین اعجوبه ای روزی چند بار سجده شکر به جا می آورند و می گویند خدا را شکر فرزند ما مانند پسر خاله اش نشده که او کوچکترین خلافش مسواک زدن با مسواک دیگران است. 



آقا!خانم!پدر!مادر! 

چرا لی لی به لالای بچه ها می گذاریم؟ چرا نمی گذاریم بچه درست تربیت بشود؟ چرا به جا اخم و به جا لطف نمی کنیم؟ (خدایا ما چی زدیم که اینجوری عمل میکنیم؟)


مورد داشتیم طرف صنعتی و سنتی را ترکیبی استفاده کرده و کنترل ماهواره را به دست کودک 10 ساله اش داده و حالا این نهال برای خودش کلاس آمادگی برای ازدواج دارد و مابقی ماجرا که از بیان آن معذورم. 



ما را چه شده که پدر و پسر و مادر  و دختر در جنگل، کنار هم قلیان 4 شیلنگ با طعم سیب نعنا می زنند و بسی شکل روشنفکری به خود می گیرند و کلاسی می گذارند که انگار خانوادگی اورانیوم را غنی کرده اند. 



پدرجان می دانید این کارِ "به ظاهر به کسی مربوط نیست شما" می دانید چه آثار مخربی را به همراه خواهد داشت؟ نمی دانید و در آینده وقتی ساعت دو نیمه شب از آن همان جوان رعنای شش متری خود سوال می کنید که تا این وقت شب کجا بودی (کدوم گوری بودی) جواب قانع کننده ای را نثارتان می کند همانند همان موشکی که از ایران به مرکز داعش زدیم و ترکیده شدند. 


پدر و مادرها! در تربیت فرزندان خود تعارف را کنار بگذارید.

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی