وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

چطور کتابخوان شویم (1)

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۳۶ ق.ظ

یکی از دلایل عدم مطالعه خیلی از مردم، ندانستن روش شروع مطالعه است. اینکه چطور کتابخوانی را شروع کنند چه بخوانند چه نخوانند. همین ندانستن های ساده مانع بوجود امدن اتفاقات بزرگی می شود که نتیجه آن را در وضعیت کشور از نظر سطح مطالعه شاهد هستیم .


برای شروع چه کنیم؟ 

تا به حال به باغ میوه رفته اید؟ ما که قدیم اطراف خانه مان پر از باغ بود و حیاتمان منزل هم از درختان میوه بی نصیب نبود به کرات این را تجربه کرده ایم که با چیدن میوه شاخه های پایینتر میل کندن میوه های بالاتر را پیدا می کنیم. این یک اتفاقی است که در مغز انسان بوجود می آید که بعد از موفقیتی شما را ترغیب به ادامه کار می کند. در شروع مطالعه هم می توان از همین روش استفاده کرد. کتاب های کم حجمی را استفاده کنید که حالت داستانی دارند. شما با خواندن و پایان رساندن اولین کتاب کم حجم دستوری از مغرتان برای موفقیت دریافت می کنید. این نقطه، زمانی است که باید برای برداشتن گام بعد عجله کنید و بدون کتاب نمانید. 


چه نوع کتابی دوست دارید؟ 

گام دوم برای ادامه مسیر کتابخوان شدن خیلی ساده است و می شود از آن بهترین استفاده را کرد. باز هم همان مثال باغ را در نظر بگیرید البته از نوع زمین کشاورزی اش را. میل شما برای چیدن موز با آن سختی بدست آوردنش بیشتر است یا چیدن پیاز و چغندر و سیب زمینی؟ مسلماً موز. (البته استثنا هم وجود دارد که مشکل از من نیست). انسان به سمت چیزی که به آن علاقه مند است کشده می شود. می شود از همین قابلیت در کتابخوانی نیز استفاده کرد. کتابی را بخوانید که به آن علاقه مند هستید. من به شخصه به کتاب هایی در مورد یهو علاقه مندم لذا همین باعث خرید کتاب های ریادی در مورد این موضوع گردید و ساعات مطالعه ام را افزایش داد. 


تورق کنید! 

مانند خانم ها باشید. زمانی که با مادر به بازار می رفتیم دست در دست تمام مغازه ها را برای خرید یک پارچه پیراهنی برای بابا زیر و رو می کردند. من همین الان هم چنین کاری نمی کنم و یکی از دلایلی که اصلابا همسر محترمه برای خرید به مغازه های پارچه فروشی نمی روم همین خاطره است. بالاخره در بین این توپ توپ پارچه آوردن و لمس کردن پارچه های مختلف خرید اتفاق می افتاد. به نزدیکترین کتابفروشی بروید بدون قصد خرید هم باشید مشکلی ندارد. قفسه ای را در نظر بگیرید که موضوعش با علائقتان همخوانی دارد. چندین کتاب را از قفسه بیرون بکشید و از هر کدام چند ورق بخوانید. بالاخره کتابی موفق می شود که نظر شما را جلب کند. 



ادامه دارد...

  • محمد برزین

نظرات  (۱)

موافقم. البته الان دیگه به جای کتابفروشی باید به کتابخانه مراجعه کنیم.
پاسخ:
سلام بله با این قیمت ها باید رفت کتاخانه ...
من خودم هر ماه چند کتاب می خریدم ولی الان زورم نمیرسه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی