وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

دولت باید خدمتگذار باشد

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۸ ق.ظ

 kj

دلم درد می گیرد، چشمانم پر از اشک می شود، دوست دارم فریاد بزنم اما انگار دو دستی گلویم را می فشارند. زندگی خودم را نگاه می کنم و زندگی کسانی که تا کمر در سطل آشغال برای گرفتن پس مانده های غذای ما خم می شوند جگرم پاره پاره می شود. ما وضع اقتصادی آن چنان مطلوبی نداریم اما در مقابل این جماعت مرفه به حساب می آییم. شما اگر با چنین صحنه ای مواجه شوید که دختری کوچک با حسرت درون کافی شاپی را نگاه می کند که جماعتی که نه درد دارند و نه درد را می فهمند سر مست مشغول خوردن قهوه خود هستند چه می کنید؟ مادرِ دختر که نان خشک های خیابان را از سطل های زباله جمع می کرد دخترش را روی پا گرفت و با دلی که انگار پر از زخم های کاری بود موهایش را شانه کرد و لبانی که زمزمه می کرد غصه های دوران را.

دیشب در پست اینستاگرامی خودم دلم را به دریا زدم و نوشتم: اگر به جای این وزرا، ورزا (گاو) می گذاشتیم وضعیت هیچ تغییری نمی کرد. این مالتی میلیاردرها که در راس دولت قرار دارند دقیقا چه می کنند؟ دقیقا حقوق چند ده میلیونی می گیرند که چه کنند؟ خب اگر قرار است این فرتوت ها کاری نکنند چرا این همه وزیر داریم؟ اخبار ما شده نفت، شده نفتکش، شده تنگه و معلوم نیست کی و کِی قرار است این تنگه معیشتی مقداری گشاد شود. تلویزیون ما به جای وزیر اقتصاد و صنعت بیشتر وزیر خارجه را نشان می دهد که یکی در میان خودمان را زیر می گیرد. وزیری که معلوم نیست وزیر خارجه ایران است یا مسئول دفتر اتحادیه اروپا. 

در شرایطی که مردم در بدترین اوضاع معیشتی خود در اوج قدرت نظام قرار دارند چرا عده ای هوز دنبال برجامی هستند که نه اینکه اقتصاد ما را بهبودی نداده بلکه شرایط ما را سخت تر نیز کرده است. آقایان! ای دانایان! ای زبان دنیا فهم ها! ای باسوادان! غرب با کدام زبان به شما بگوید که هیچ تعهدی ندارد تا شما متوجه بشوید. دستاوردهای برجام شما در حد کاغذ هم نبوده است. بار و بارها رهبری فرمودند: مذاکره نداریم. باز از گوشه و کنار این کاسه لیسان غرب، این ندید بدید ها، این چشم و دل سیرها، از هر فرصتی استفاده می کنند تا نشان دهند حاضرند پای میز خفت و خاری بنشینند. 

دولت باید کارگزار باشد

شاه طهماسب بعد از شاه اسماعیل به سلطنت می رسد و در اولین روزهای سلطنت نامه ای را برای محقق ثانی (اینجا می توانید درباره محقق ثانی بیشتر بدانید) که در عراق زندگی می کنند می نویسند و ایشان را به ایران دعوت می کنند. در این نامه آمده است: «شما به پادشاهی سزاوارتری چون شما نائب امام زمان عجل الله هستی و من فقط کارگزار شما هستم و برای اوامر و نواهی شما را قیام می کنم.» در زمان شاه طهماسب نامه ای به تمامی والیان ارسال و در آن تاکید می شود که حرف و کلام محقق ثانی همان حرف پادشاه است. این نشان از درک درست جایگاه ولی فقیه است. یعنی پادشاهی در اوج قدرت، پیرمردی که به عنوان مرجع دین است را به عنوان دقیق و درست خود شناخته و جایگاه پادشاهی را محل خدمتگذاری می داند. اما دولت دوازهم که ریشه تفکراتش کاملا مشخص است نه جایگاه خود به عنوان خدمتگذار مردم را درک کرده نه نسبت به ولی فقیه خود جانمایی درستی در ذهن داشته است. 

  • محمد برزین

نظرات  (۱)

  • کارمند مجرد
  • مطلب عالی بود
    خط به خط خواندم
    فقط ای کاش تیتر مناسبی داشت که توسط موتورهای جستجو، اصحاب رسانه و در نهایت انهایی که باید ببینند بهتر دیده شود

    صادقانه بگویم و معذرت می خواهم انقدر صریح می نویسم
    مرده شور هر چی خبرگزاری هست ببره که سال ها فقط خبر منتشر می کنند و هیچ فرقی به حال من و شمای مستضعف این انقلاب نداره

    این پست و نوشته شما برای من به اندازۀ ده ها خبرگزاری و خبرهای پولکی ارزش دارد

    وبلاگ واقعا یک رسانه از جنس صداقت است

    کاش روزی برسد حکومت ها، مدیران و تصمیم بگیران وبلاگ ها را بخوانند که ارزش قلم را واقعا بفهمند
    پاسخ:
    سلام 
    ممنونم از حضورتون در این وبلاگ و فدای محبتتون که وقت گذاشتید و نظر دادید 
    در مورد تیتر هم کاملا درست می فرمایید سعی می کنم یه تیتر بهتر پیدا کنم 


    صداقانه نوشتن چیزی است  که در رسانه ما به طور خاصی در حال محو شدن هست و اگر هم صداقتی هست بر اساس مزایای حزبی و گروهی است 
    می نویسند که بفروشند 
    می نویسند که کسب در آمد کنند 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی