وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

سفر

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۹ ق.ظ

اربعین 3

برای سفر به کربلا خودت را آماده کن اما یادت باشد این سفر آمادگی اش هم با بقیه سفرها فرق دارد. هم جنس بیرونی و هم درون مایه اش. عده ای را می بینم که انگار می خواهند به اروپا سفر کنند، کفش آنچنانی و کوله آنچنانی و .. چرایش را اینطور بیان می کنم که آنها آداب سفر را نمی دانند. 

شاید خوانده اید که عده ای به کربلا سفر می کردند و هر جا که توقفی پیش می آمد غذای لذیذی می خوردند و استراحتی عجیب.به امام صادق خبر این مسافران را رساندند و حضرت فرمودند: آیا برای رفتن به سر قبر والدین خود نیز چنین می کنند(نقل به مضمون) 

این سفر آدابی دارد که در یک جمله از امام صادق علیه السلام هم روضه خوانده است هم ادب حضور را بیان داشته. به همین روایت عمل کنیم مانند منجنیق به دامان اباعبدالله پرتابمان می کنند. 

الإمامُ الصّادقُ علیه السلام : إذا زُرتَ أبا عبدِ اللّه ِ علیه السلام فَزُرْهُ و أنتَ حَزینٌ مَکروبٌ شَعْثٌ مُغْبَرٌّ جائعٌ عَطشانُ ، فإنَّ الحُسینَ علیه السلام قُتِلَ حَزینا مَکروبا شَعْثا مُغْبَرّا جائعا عَطشانا، و اسألْهُ الحوائجَ و انصَرِفْ عَنهُ و لا تَتَّخِذْهُ وَطَنا .

امام صادق علیه السلام : هر گاه به زیارت ابا عبد اللّه علیه السلام رفتى ، با دلى غمزده و اندوهناک و پیکرى ژولیده و غبار گرفته و گرسنه و تشنه زیارتش کن ؛ زیرا که حسین علیه السلام غمزده و اندوهناک و ژولیده و غبار گرفته و گرسنه و تشنه کشته شد . حوایج خود را از او بخواه و برگرد و در کنار قبر او سکونت مگزین .
اربعین 2
  • محمد برزین

نظرات  (۲)

سلام بعضی ها تعریف می کنن که به هیچ موکبی نه نگفتن حسابی از خجالت شکم مبارک در اومدن !! از تو ایران بگیر تا مسیر نجف تا کربلا :)

امروز صبح مطلب رو دیدم ولی نشد نظر بدم اما در مورد روایت امام صادق با دوستم صحبت کردم ، ایشالا اگه امسال عازم بودم حتما فراموش نمی کنم :)

پاسخ:
در کتاب امام حسین شهید اشک نوشته استاد میرباقری روایات فراوانی در این زمینه وجود داره 
و البته کامل الزیارات بهترین منبع هست می تونید مراجعه کنید

سلام بر حسین

----

خرید تراریوم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی