وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

رسانه ملی چه چیزی را ترویج می کند؟

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۰۱ ب.ظ
یبلذ
هر روز صبح که خواب بیدار می شویم یکی از اولین اموراتی که بعد از چک کردن صفحات مجازی (تلگرام و اینستاگرام) انجام می دهیم فشردن دکمه پاور کنترل تلویزیون است. تلویزیونی که در قشر کثیری از مردم تمام زندگی است و نقش بسزایی در پر کردن اوقات فراقت پایان ناپذیرشان است.
خارج از بحث
اوقات فراغت را برای ما خوب تعریف نکرده اند لذا ما در 15 روز عید در اوقات فراغت به سر می بریم و بی خیال کار و بار می شویم که انگار در طول سال چه کار موثری انجام داده ایم که در قِبَل آن باید 15 روز فقط بخوریم و بخوابیم و لم بدهیم و پایتخت را با تکرارهایش به تماشا بنشینیم و حالا هم که به لطف کرونا مجبوریم صلح رحم مجازی هم کنیم.
بازگشت به بحث
سوال؛ رسانه ملی ما برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه چقدر تلاش کرده و جه مقدار از زمان بیست و چهار ساعته و بیست و چند شبکه ملی ما به این مبحث مهم و حیاتی اختصاص داده شده؟
چرا رسانه ملی ما برای تامین مخارج خود زمان زیادی از وقت مخاطبین خود را با پیام های بازرگانی گاها مضر پر می کند؟ پیام هایی که با واقعیت زندگی عامه مردم همخوانی ندارد و خود ترویج نوعی سبک زندگی مخالف آداب و رسوم اصیل ایرانی است؟
کتابخوانی باید همه گیر شود
شاید تمام کتابخوان های عالم هم جمع شوند بدون داشتن رسانه نتوانند در فراگیری این ارزش تمدن ساز کاری کنند اما رسانه ملی با داشتن ظرفیت های فوق العاده خود براحتی در تبلیغ و ترویج فرهنگ مطالعه اثر گذار خواهد بود.
نگاهی ساده به اتفاقات اخیری که در کشور به واسطه این بیماری به وجود آمده است از وجود خلائی پرده بر می دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. اگر رسانه ملی ما قبل از انتشار بیماری و اجبار به قرنطینه خانگی مردم می توانست مردم را به سمت مطالعه و کتابخوانی راهنمایی کند کمتر شاهد بروز مشکلاتی در خانواده ها بابت نداشتن برنامه برای قرنطینه بودم.
سالانه مبالغ زیادی برای تولید فیلم در کشور هزینه می شود چقدر از سهم این هزینه ها برای تولید محتوایی است که نیاز جامعه است. در تمامی سریال ها و فیلم های ما همچنان مشکل عشق های پوچ و بیهوده ای است که یا ختم به ازدواج می شود که خودش جای بحث دارد یا به جدایی می انجامد که نمی توان برای آن هم شکر به جای آورد زیرا هزاران بارِ منفی و عمل و عکس العمل اشتباه را به مخاطب میلیونی خود انتقال داده است.
کتاب فرهنگ ساز است ، کتاب تمدن ساز است . حواسمان به این یار مهربان باشد.
  • محمد برزین

نظرات  (۱)

  • محمد قاسم پور
  • صدا و سیما باید دانشگاه باشد، ولی فعلا یک مهد کودک زپرتی است!

    پاسخ:
    کاملا درسته 
    این صدا و سیما باید الگو باشه که نیست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی