وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

کیت تشخیص از نگاهی دیگر

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۰۱ ق.ظ

این پست کپی شده از وبلاگ فوق العاده نقل بلاگ

این روزها اسم کیت خیلی به گوشمون می خوره، اما شاید مثل روغن غیرتراریخته ی طبیعت فقط می شنویم و دقّت نمی کنیم که چی هست. اوایلی که کرونا وارد کشور شده بود یه صحبتی از فردی شنیدم و تا حدودی در جریان قرار گرفتم که قضیه این کیت ها چیه.

کیت همیشه وجود داشته و علم پزشکیِ مدرن بهش وابستگی شدیدی داره. دقیقا بر خلاف طب اسلامی و سنتی که اساس کارشون روی علائم هست طب مدرن خیلی از تصمیماتش رو بر اساس نتایج همین کیت ها می گیره. در واقع نمونه ی گرفته شده از فرد که هرچیزی می تونه باشه و اسم نمی بریم وارد این کیت ها می شه و با یه سری بررسی ها جواب هایی روی کاغذ میاد که پزشکان مطابق با اون به نتیجه می رسن و عمل می کنن.

موضوع اصلی مطلب از این جا شکل می گیره که این کیت ها قطعا توسط انسان ساخته می شه و هر کیت هم یه سری دستورالعمل براش تعبیه شده که نتیجه رو اعلام می کنه. کاری به کیت تشخیص کرونا ندارم ولی یاد دوران بارداری همسرم میفتم که توی یکی از آزمایش هاش ویتامین دیِ بدنش کم بود و براش نسخه ای تجویز شد. مسئله ی تعجب برانگیز اینجاست که همسر توی کلینیک و حتی از آشناهایی که توی فامیل باردار بودن متوجه شد که تقریبا همه ی اونها دچار کمبود ویتامین دی بودن. از قضیه غربال گری که نگم براتون، چه استرس هایی به مادران بارداری که باید از هرگونه تشویش ذهن دور باشن وارد می شه! از چند نفر موثق شنیدم که توی تست غربال گری بهشون دستور سقط جنین داده شد که اونها امتناع کردن و بچه هم به دنیا اومد و سُر و مُر و گنده دارن شیطنتشون رو می کنن یکیش بچه خواهرم!

دوست دارم خوشبینانه نگاه کنم ولی واقعا بعضی چیزا رو نمی شه نادیده گرفت، به خودم می گم مثلا قراره مقدار استاندار ویتامین دی توی بدن انسان 10 باشه خب آیا کسی که طراحی این کیت ها رو انجام می ده نمی تونه توی طراحی این فرمول عدد به دست اومده رو منهای مثلا 2 بکنه که نتیجه هرچی بود یه منهای 2 هم روش اعمال بشه و عدد رو کم نشون بده و یه مافیایی از خرید قرص ها و داروهای مخصوص ویتامین دی شکل بگیره؟

خب بگذریم شاید چیزی که در مورد کیت های پزشکی عرض شد واقعا تخیلاتی بیش نباشه امّا بد نیست سری بزنیم به کیت های شخصی خودمون که تو این مورد می تونم با اطمینان صحبت کنم.

یه داعشی رو در نظر بگیرید، جوری روی کیتش کار شده که تصور می کنه اگه 7 تا شیعه رو بُکُشه جاش توی بهشت هست، خب این کیت قطعا دستکاری شده و مطابق با میل بالادستی هاش صورت گرفته! مثال بخوایم بزنیم میلیون ها مورد قابل ذکر هست که با کمی تفکر بهش می رسیم. الان یکی از کیت های انسان که به شدت توسط رسانه های پر رنگ و لعاب دشمن دستکاری شده ذائقه مردم هست. تو هر زمینه ای از زیبایی، خوراک، پوشاک، صحبت کردن و ... آفتی که الان به جون خیلی از جوونا افتاده همین شده که هر جنس مخالفی رو می بینن که اتفاقا نیّتش ازدواج هم هست و از نظر اخلاقی و رفتاری هم عالی هست، سریع مراجعه می کنن به کیت معیوب دستکاری شده شون و با بازیگران و افراد ساختگی مقایسه می کنن و جواب رد به سینه اون فرد می زنن. چیزی که شاید قدیم ترها اونقدرها مطرح نبود. از کیت تشخیص مادیات زندگی هم با آه و حسرت می گذرم که چقدر ملاک ها تغییر کرده!!

خب توی این دوره ی سختی که آدم نمی تونه به کیت های تشخیص خودش هم اعتماد کنه، اگه معیارهای واقعی هر کیت که خدا در اختیارش قرار داده رو درست نشناسه، ممکنه توسط افرادی کیتش دستکاری بشه و از واقعیت به دور! هر چی حساب می کنم خیلی خیلی مهمه که توی این روزگار سخت و فریبنده، مواظب کیت هامون باشیم که اگه غلط تشخیص بدن ممکنه ما رو بندازن توی گمراهی و بدبختی! کیت هایی که ممکنه با یه اتفاق ورقشون برگرده و به کل از نظام و دین و غیرت و همه چی بگذریم و حرف باطل، برامون تبدیل بشه به حرف حق!

مواظب کیت هات باش :)

 

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی