وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

عادت عادت عادت

جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۴۸ ب.ظ

چند روزی می شود که به شدت مشغول خواندن کتاب هستم و کنترل آن تاحدودی از دست خارج شده. بلافاصله بعد از انجام هر کاری کتاب را گرفته و خلوت عاشقانه ام را آغار می کنم. 

یکی از کتاب هایی که به شدت در این مدت مرا تحت تاثیر قرار داده کتاب عادت های اتمی نوشته آقای جیمز کلیر است. این کتاب در مورد عادت های کوچکی حرف می زند که با بوجود آمدن آنها اتفاقات بزرگی در آینده رقم خواهد خورد. 

به عنوان مثال همین بروزرسانی سایت و نوشتن روزانه حداقل یک پست را اگر به عادت تبدیل کنیم شاهد تغییر شگرف هم در نوع نوشتار خواهیم شد و هم نظم خاص در رفتار عمومی.  

از جمله عادت هایی که لازم دانستم در مورد آن بنویسم عادت نماز اول وقت است. اگر کسی خود را به این عمل عادت دهد می تواند شاهد تغییرات خوبی در خود باشد. کسانی که به نماز اول وقت عادت کرده اند ناخودآگاه در زمان اذان از جا برمی خیزندو وضویی تازه می کنند. این دسته افراد کسانی هستند که جاده و مسافرت و ورزش و کار و خانه برایشان فرقی نمی کند برای ادای نماز اول وقت. 

نمونه دیگری که در بسیاری مشاهده کرده ام دائم الوضو بودن است. این افراد اول صبح و آخر شب و هر باری که وضو نداشته باشند بدون مشکل و اذیت شدن به سمت آب می روند و وضو می گیرند. تجربه ای یکی از دوستانم را خدمت عزیزان عرض کنم. این دوست عزیز می گفت: هر بار که وضو ندارم حس می کنم که نجس هستم. و حس بدی همیشه همراهم بود و کلافه ام می کرد. 

تکرار تکرار تکرار راه تبدیل کردن هر چیزی به عادت است. عادت های خوب و عادت های بد. 

بخش هایی از کتاب عادت های اتمی را برای شما می نویسم باشد که حالت خوبی به شما نیز منتقل شود. 

موفقیت لحظه ای طلایی نیست که در زندگی تان بی مقدمه از راه برسد. موفقیت حاصل عادت های هر روزه شماست. 

عادت؛ روزمرگی یا رفتاری است که در به طور منظم و در خیلی موارد غیر ارادی و خودکار تکرار می شود. 

بازده و دستاورد شما ، آینه ی عادت های شماست. هر چیزی را تکرار کنید همان را به دست می آوردید. 

تاثیر کوچکترین  تغییر در عادت هایمان مثل نتیجه تغییر مسیر هواپیما فقط در حد چند درجه است. 

عادت شمشیری دو لبه است.عادت های بد به خودتان صدمه می زند و عادت های خوب شما را می سازد. 

بذر هر عادتی ، یک تصمیم ساده و کوچک است. 

  • محمد برزین

نظرات  (۲)

  • محمد قاسم پور
  • با حرکت جوهری داریم ذره ذره خودمونو می‌سازیم!

    پاسخ:
    حرکت جوهری نمی دونم چیه 
    ولی هر چی هست حتما خوبه دیگه 
    چون شما میگی 

    کتاب خیلی خوبی بود! 

    واقعا تخصصی و همه جانبه این مسئله رو بررسی کرده

    و راهکارهای قابل اجرا و مفیدی رو ارائه داده

    یه چندتا نمودار خیلی خوب هم داشت و یکیشون که حالت عنکبوتی داشت خیلی پرکاربرد بود برای من

     

     

    پاسخ:
    سلام ممنونم از حضور و نظر ارزشمندتون 
    خیلی کتاب فوق خوبیه و خیلی کاربردی مسائل رو بررسی کرده 
    این نویسنده یک کتاب دیگه داره که من نتونستم پیداش کنم 
    فکر می کنم اسمش پرورش خلاقیت بود 


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی