وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

در میان روضه هایت زندگی کردن خوش است

چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۲۱ ق.ظ

یکی از کتاب های فوق العاده ای که این مدت خواندنش را شروع کرده ام کتابی است از استاد محسن عباسی ولدی. کتابی پر از درس های عملی از واقعه عاشورا. 

کتاب خوب را باید تبلیغ کرد. این مدت کتابهای زیادی را مطالعه و تبلیغ کرده ام. اما تعداد درس هایی که از کتاب های شیرین و خوشمزه دریافت کرده ام هیچ کدام به اندازه این کتاب نیست. 

این کتاب بدرد مستمعین می خورد. کسانی که با روضه های امام حسین سر و کار دارند. کسانی که سالیان سال در روضه ها شرکت کرده و پای منبر نشسته اند. اصلا این کتاب کتاب اخلاق است. نکته های دقیقی که نشان از دقت بالای نویسنده به مقتل و روضه سید الشهداست شما را به تحیر وا می دارد. من به خود می گفتم: مگر می شود این طور هم به کربلا نگاه کرد؟ 

کتاب«در میان روضه هایت زندگی کردن خوش است» از آن دست کتابهایی است که باید در خانه باشد. مادر خانه بخواند. پدر بخواند. بچه ها بخوانند. گوشه ای از این کتاب را برای شما عزیزان می نویسم تا حال شما نیز خوب شود. 

«زن اگر بنده خدا باشد، در برابر شوهرش اهل ناز است اهل اعتراض نیست. زن هم مثل مرد نیاز دارد اما زنی که بنده خداست خُلقی بساز دارد .

زن های خوب اهل عاطفه و احساسند؛ اما عاطفه و احساسشان خرج استحکام ایمانشان می شود.

رباب هم یک زن بود . حسین اصغر رباب را خرج خدا کرد. آیا کسی شنیده که رباب لب به اعتراض گشوده باشد؟ رباب مگر تو مادر نبودی؟ مادرها مگر معدن عاطفه نیستند؟

رباب مگر تو اصغرت را دوست نداشتی؟ داشتی. اصغرت مگر شیرین نبود؟ چرا، شیرین تر از هر عسلی .بر تن خیال خویش چقدر لباس آرزو کرده بودی؟ خیلی ...

برخی از ما آب و نانمان که پس و پیش می شود پتک گلایه یمان بالا می رود و روی سر همسرانمان فرود می آید. خوابمان ، استراحتمان که بالا و پایین می شود زبان در دهانمان مار می شود و نیش می زند.

تو فرزند شیرخوارت را به خواهر همسرت دادی و او به برادرش و دیگر اصغرت به آغوشت باز نگشت.

چرا گلایه نمی کنی؟ کمی لب به گلایه باز کن. شاید دلت اندکی آرام بگیرد. نکند گلایه ای نداری که سکوت کرده ای؟ یا شاید بغض شکوه هایت را فرو خورده ای! مگر عیبی درد که زن، گاهی هم به همسرش گلایه کند، بانو؟»


متن بالا بخشی از کتاب خوشمزه ی (( در میان روضه هایت زندگی کردن خوش است)) بود. به جد می گم یکی از بهترین کتاب هایی که در مورد سید الشهدا خوندم این کتاب بوده.

این کتاب رو حتما روضه خونا، منبریا بخونند چون خیلی به کارشون میاد و حتما نگاهشون رو به ماجرای کربلا دقیق تر می کنه. چه درسهایی می شد از روضه های کربلا گرفت و نگرفتیم.

  • محمد برزین

نظرات  (۱)

  • محمّد قلج‌خانی
  • سلام آقامحمّد

    خیلی ممنون بابت معرفی، نقل‌قول هم خیلی زیبا بود.

    پاسخ:
    سلام محمد جان 
    ممنونم 
    خدا ب شما خیر بده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی