وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

از امام باقر علیه السلام در وصف امیرالمومنین علیه السلام آمده که: پنج سال بر مردم حکومت کرد و در این مدت آجری بر آجری ننهاد و خشتی بر خشتی نگذاشت. 

وقتی نه موشکافانه بلکه حتی با حالی بین خواب و بیداری هم به این روایت نگاه می کنیم می بینیم که شباهتی که این روایت با دولت تدبیر دارد با هیچ دولت دیگری نداشته است. 

اگر به دوران فلاکت بار قاجار و پهلوی هم برویم شاید بتوانیم نمونه ای پیدا کنیم که آن بخت برگشته ها قدمی برداشته اند اما وقتی رد قدم های دولت محترم را می گیریم به جایی می رسیم که به خاطر بارحقوقی از بیان آن معذورم. 

شباهتی که روایت بالا با دولت تدبیر دارد این است که این دولت هم آجری رو آجر نگذاشت و خشتی رو خشت ننهاد با این تفاوت که علی علیه السلام برای خود این کار را نکرد و این دولت برای مردم. 

بحمدالله هر کس در این مملکت جایگاهی پیدا می کند بعد از مدتی با شاه که هیچ با خدا هم حاضر نیست به کافی شاپ رفته و هاتچاکت نوش جان نماید خشت روی خشت و آجر روی آجر بماند. 

زمانی مثال بالا در ادبیات ما جایگاه والایی داشت اما این روزها با این وضع دلار، قیمت خود را از دست داده است. شاهد حرفم آن از خدا بی خبر رفقایی داشت که کل لواسان را هم حاضر بودند به نامش بزنند اما زبان وا نمی کرد که در قبال کل لواسان قرار است چه گِلی را به سر مردم بزنند. 

علی علیه السلام با کیسه ای از خوراک (در حالی که خلیفه مسلمین بود نان جوینی که باید با آب نرمش می کرد تا از گلو پایین برود به همراه داشت در حالی که در احوالات خلیفه سوم داریم بین سرویس بهداشتی و مطبخ در حال حرکت بود از بس میخورد و می ...) مدینه را ترک می کرد و به کوفه می آمد. چه شده که حالا بطون محترم عده ای از حرام لبریز شده و دست بردار نیستند. اسکندر با آن همه نفهمی اش فهمید باید دست خالی برود اینها یقه را با سه دکمه اضافی می بندند و تسبیح شاه مقصود و انگشتر عیقیشان حال و هوای نماز شب می دهد ولی ذره ای ایمان به قیامت و حتی همین مرگی که هر روز در مقابل دیدگانش اتفاق می افتد ندارند. 

آری دولت محترم هر چند آجری را روی آجر نگذاشت اما تا دلتان بخواهد دست روی دست گذاشت و شاید بهتر است بگویم دست توی دست کسانی گذاشت تا بتوانند معیشت مردم را به لجن بکشند و اقتصاد را با آن همه دکترای اقتصاد خوانده ی دانشگاه دولتی و آزادش به اسفل السافلین کشاند . 

آری دولت محترم هر چند آجری را روی آجر نگذاشت اما تا دلتان بخواهد نشیمنگاه روی زمین گذاشت تا وضع اسف بار بازار مسکن و خودرو بوجود بیاد. (زخم اونجا بگیری الهی)

آری دولت محترم هر چند آجری را روی آجر نگذاشت اما تا دلتان بخواهد چوب لای چرخ همت جوانانی گذاشت که می توانند کشف کنند، خلق کنند، تولید کنند و کشور را بی نیاز از غرب و شرق عالم کنند. 

آری دولت محترم هر چند آجری را روی آجر نگذاشت اما تا دلتان بخواهد گره روی گره گذاشت تا کاری پیش نرود و آنچه رهبری خواستند به تحقق نرسد و حالا ماییم و هشت سال دفاع مقدس که احتمالا انتهایش جام زهری است که بزرگواران این بار برای رهبری در نظر گرفته اند. 

باشد که نابود شوند و از صحنه روزگار محو. ان شاءالله 

دعا کنم!!! 

خدایا کسانی که پست رو کامل خوندن راهی سفر کربلا بفرما

خدایا کسانی که پست رو خواندن و نظر دادن همراه من عازم سفر کربلا بفرما

خدایا کسانی که پست رو نگاه کردن و نخواندن رو اول هدایت و دوم مجبور کن پست رو بخونند. 

  • محمد برزین

نظرات  (۳)

  • میم مهاجر
  • والا الان وضع جوریه که ما دست به دعاییم آجر های چیده شده ی پیشین رو خراب نکنن! 

    +مدام فکر می کنم چقدر باید کار کرد تا خراب کاری های اینا جمع بشه و این رکود و پس رفت جبران بشه

    چه مسئولینی که بعد از این دولت روی کار میان و چه ما مردم... 

     

    پاسخ:
    دقیقا همینه 
    نفر بعد از چند سال باید شروع می کرد 
    شاید الان می تونست خودوش برای گندهای بیست سال آینده ای که حسن زده آماده کنه 
    خیلی اوضاع وخیمه 
  • محمد قاسم پور
  • به نظرم تا این نکبت گورشو گم کنه، تغذیه‌ی همه مون میشه شبیه امام علی (علیه السّلام)!

     

    تا همین یکی دوماه پیش، بالای بیست میلیون تحت پوشش کمیته بودن! یعنی یک چهارم مملکت، اون سه چهارم هم فاصله‌ی زیادی ندارن!

     

    پاسخ:
    جنگ جهانی اینقدر به ایران خسارت نزد 
  • سعید حیاتی
  • پروفایل جدید مبارک !

    :/

    پاسخ:
    سلامت باشی سعید جان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی