وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

چند سوال ساده

يكشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵ ق.ظ

شما وبلاگ خود را چطور بروزرسانی می کنید؟ 

آیا برنامه خاص زمانی و محتوایی برای بروزرسانی در نظر دارید؟ 

چقدر زمان می گذارید تا یک پست را در وبلاگ قرار دهید؟ 

تا چه میزان مطالعه می کنید؟ 

آیا خودتان به جملاتی که در پست ها قرار می دهید اعتماد می کنید؟ 

  • محمد برزین

نظرات  (۴)

سلام

من یه سری اهداف مشخص و یه قشر مخاطب خاص تو ذهنم دارم که سعی می کنم متناسب با این دو عامل برنامه داشته باشم

از لحاظ زمانی فعلا نه، ولی از لحاظ محتوایی یه سیر محتوایی تو ذهنمه که البته پایبند بودن بهش سخته ولی به نظرم ارزشش رو داره و در مورد زمینه ای که من می نویسم بازدهی بهتری داره این حالت؛ خصوصا اگر بتونم از حیث زمان هم یه حداقل و حداکثر فاصله ای رو رعایت کنم بازدهی بهتری خواهد داشت

از لحاظ میزان زمانی که صرف پست ها میشه و پشتوانه ی مطالعاتی معمولا خیلی زیاده

انقدر که معمولا یه پست چندین هفته و یا چندین ماه به صورت پیش نویس میمونه تا تکمیل و اصلاح بشه

سعی ام بر اینه که چیزی رو بنویسم که کاملا تجربه کردم یا به درستیش اطمینان دارم

و همه ی اینها یه وسواس شدیدی رو ایجاد میکنه و خب گاهی آزار دهنده میشه و روند کارم رو به شدت کند میکنه

امسال به این نتیجه رسیدم که برنامه ی انتشار محتوای وبلاگم رو مکتوب کنم، به نظرم تعهد بیشتری ایجاد کنه و در سرعت بخشیدن به کارهام هم مؤثر باشه

پاسخ:
سلام و ارادت ممنونم بابت پاسخ دقیقتون . خدا خیرتون بده . 
این خوبه که برای مطالبتون وقت میذارید. 
چیزی که امروزه در فضای مجازی بشدت جای اون خالیه مطالعه قبل از انتشار مطلب هست. این معظل در فضای رها شده اینستا بشدت دیده میشه. امیدوارم سالی پر از مطلب خوب و مفید داشته باشید. 

  • محمد قاسم پور
  • سوال اول مبهمه!

     

    مطالب وبلاگ، حاصل مطالعات یا تاملات بنده هستند. اما زمانش معلوم نیست، یعنی معلوم نیست کی به نتیجه برسم.

     

    از جت اعتماد هم، اگر روزی از مطلبی که نوشتم، منصرف بشم، پاکش میکنم. تا الان هم اکثر مطالب وبلاگ رو پاک کردم.( به عبارت دقیق تر، به حالت پیش نویس در آوردم که فقط برای خودم بمونه)

    پاسخ:
    سلام وارادت 
    ممنونم بابت نظرتون. 
    مطالبی که نوشتید همه برای من درسه و سعی میکنم ازش استفاده کنم. 
    خیلی خیلی خوبه که انسان وقتی مطلبی می نویسه و در رجوع مجدد بهش متوجه نقص و یا اشتباهی در اون میبینه جرات اصلاح رو به خودش میده و یا پست رو کاملا حذف میکنه. 

    خیلی خیلی لطف کردید. 

    سلام اقامحمّدجان، عیدت مبارک باشه :)

    امیدوارم در کنار خانواده، سال خیلی خوبی داشته باشید.

    امّا سوالا:

    در مورد زمان که هر وقت عشقم بکشه، حالا فرقی نداره تو یه روز ۱۰ تا مطلب باشه یا تو یه ماه فقط ۱ مطلب، مهم اون عشق نوشتنه هست.

    بستگی به نوع پست داره، اگه آموزشی باشه زمان زیادتری میبره و اگه شخصی نوشت باشه که نهایتا یک ساعت.

    مطالعه هم که مدّتی هست ازش فاصله گرفتم امّا مطالب وبلاگم، اکثرشون حکم مطالعه از زندگی شخصی خودم داره.

    زمانی که مطلبی نگارش میشه تا حدود زیادی بهش اعتقاد دارم امّا ممکنه بعد از مدّتی دیدگاهم نسبت بهش عوض بشه.

    پاسخ:
    سلام محمد جان عزیز و دوست داشتنی 
    نمیدونم با اینکه تا حالا ندیدمت ولی از جمله کسانی هستی که خیلی دلتنگت می شم. بارها به وبلاگت سر زدم و خواندم و چیزی نگفتم 
    نمیدونم چرا 
    عیدت مبارک 
    الهی سالی پر از زیارت کربلا داشته باشی 
    مثه خودمی عشقی می نویسی 
    یه کتابی هست به نام چگونه بنویسیم 4 جلدیه 
    برای نوشتن خیلی خوبه 
    روحیه ت رو عوض میکنه 
    داستان ماننده و خیلی خیلی حال میده . هر نویسنده میاد میگه که چطور در طول سال می نویسه
    دوست داشتی بخون جون دل 

    شما نگاهت به مسائل خیلی قشنگه 

    دل به دل راه داره آقامحمّدجان :)

    منم دقیقا همین حس رو نسبت به شما دارم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی