وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

شرط سوم

شنبه, ۹ مهر ۱۴۰۱، ۰۲:۰۲ ب.ظ

بگذارید شرط سوم را با کش و قوس بیشتری برایتان تعریف کنم. شرط سوم دغدغه ای است که خیلی با آن چالش دارم. کلاس های کنکوری و آموزشگاه ها و موسسات و کلاس های خصوصی و معلم خصوصی و فیلم ها و دوره های پیشرفته آموزشی چقدر در رفع مشکل درس خواندنِ موثر بچه ها اثرگذار بوده است؟ 

بچه های این دوره برعکس ما غرق در آموزشند. آنقدر کلاس های رنگارنگ وجود دارد که به هر کدامشان اگر بخواهیم نوکی بزنیم سه سال که هیچ دوازده سال وقت کم می آوریم. آیا موسسات و آموزشگاه دغذغه آموزش دارند؟ یا سیستمی بوجود آمده جهت تاراج جیب پدرانی که با زحمت فراوان پول در می آوردند. 

شرط سوم درس خواندن است. روز اول با بچه ها می بندیم که تعریف ما از درس خواندن، زیاد خواندن نیست. می گویند پدر و مادرمان می گویند که ما تو را در حال خواندن نمی بینیم. چه طور درس بخوانیم؟ این مشکل را با خیلی از خانواده ها با یک برگه ساده حل کرده ایم. برگه ساعت درسی. 

محل قرار گیری این برگه روی درب یخچال است. مادر ناظر عملکرد می شود و تامین کننده شرایط. بچه ها یاد میگیرند در زمان درس هیچ وسیله ارتباطی و حواس پرت را در کنار خود که هیچ در اتاق هم نداشته باشند.مادر به عنوان دلسوز به رسم امانت گوشی را تحویل می گیرد تا پایان زمان درس.استراحت بچه ها نیز به دور از فضای مجازی و بازی است و دلیلش را شما خود بهتر می دانید. 

زمان درس که تمام می شود باید زمان خوب استراحت کردن، خوب تفریح کردن، خوب ورزش کردن، خوب لذت بردن شروع شود. همه این خوب هایی که به این شکل در جملات قرار گرفته دلیل دارد. 

عمدتا فضای مجازی در فواصل بین درسی زمان بچه ها را پر می کندو شاید این بزرگترین اشتباه باشد. دلیل بماند برای بعد. ما با بچه ها قرار می بندیم. قانون تمرکز را توضیح می دهیم و آنچه لازمه این کار است. 

چقدر مطالب درسی به کار می آید(سوال یهویی و بی ربط)

در ملاقات های روزانه  یا هفتگی از وضعیت کلاس و شوخی ها، معلم ها، زنگ تفریح و هرانچه که خود در مدرسه تجربه کرده ایم و این سالها از دیگر نوجوانان شنیده ایم را جویا می شوم. البته با خنده و همراهی و جو دادن و کمی بی جنبه بازی جهت عادی سازی. 

من این طور فکر میکنم که خیلی ها درس خواندنشان به این شکل و در این ساختار آموزشی جنایات است در حق خودشان و خانواده و جامعه.برخی بچه ها باید دست به آچار شوند. بازار ببیند. مهارت های مورد علاقه خود را دنبال کنند و قید دانشگاه های فنی با این کیفیت پایین را بزنند. 

  • محمد برزین

نظرات  (۱)

شرط سوم رو هم خواندم..

 

در متن قبلی چون تاکیدتون روی دوستی بود به طور واضح متوجه نشدم که در مورد متربی هاتون دارید صحبت می کنید

بله خب

یک مربی حق داره شروطی رو تعیین کنه برای کسانی که میخوان کنارش قرار بگیرن و تربیت بشن

البته لازمه ی این شرط گذ/ز/اری؛ داشتن جذابیت و خواستنی بودنه!

به طوری که تقاضا بالا میره و مربی مجبور میشه برای اینکه سازماندهی کنه شروطی رو قرار بده و متقاضی ها رو غربال کنه..

فکر کنم الان کاملا منظورتون رو متوجه شدم.

موفق و موید باشید

پاسخ:
سلام 
ممنونم از توجه تون 
بله جذابیتی که فرمودید واقعا باید وجود داشته باشه 
ما هم دست و پا شکسته داریم یه کارهایی انجام میدیم
اگه این غربال گری صورت نگیره خیلی کار سخت میشه 
خدا خیرتون بده 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی