وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

شروع یک کتاب خوشمزه

يكشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۳ ق.ظ

با جیمز کلیر وارد مرحله دیگه ای از زندگی شدم. مرحله ای که تغییرات اساسی و بنیادین را بوجود آورد. شاید شما هم این نویسنده را با کتاب عادت های اتمی شناخته باشید. کتابی که قدم به قدم به صورت کاملا علمی بحث ایجاد عادت های جدید و نهادینه کردن را آموزش داد. 

ساعت های زیادی از زندگی ما بخاطر نبودن عادت های درست به باد فنا رفت. این در حالی است که اگر کمی همت داشتیم و عملی را به عادت تبدیل می کردیم چنین زحماتی را متحمل نمی شدیم. 

بگذریم . حالا جیمز کلیر با کتاب دیگرش مرا شگفت زده کرد. از رسم امانت داری اش در ارائه مطلب که در پاورقی طوفانی به پا کرد تا ارائه مطالب به صورت کاملا علمی و از همه مهمتر تجربه شده. 

در ابتدای کتاب نویسنده یک باگ بزرگ را حل می کند. تیتر بخش اول کتاب خواننده را تحریک می کند که ادامه دهد. «هفت راه برای بهتر به خاطر سپردن کتاب ها». در پاراگراف اول بعد ازکلی ناز و کرشمه جمله پاتریک اوشانسی را توضیح میدهد که گفته است: مطالعه گذشته را تغیییر می دهد. 

«البته این حرف زمانی صحیح است که دانش و بینش حاصباز کتابها را ملکه ذهن تان کرده باشید . دانش زمانی رشا می کند که نهادینه شده باشد. به بیان دیگر مهم خواندن کتاب های بیشتر نیست ،بهره برداری بیشتر از آنهاست. 

 

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی