وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

مغز انسان

يكشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹ ق.ظ

می دونستی که مغز ما تا آخرین دقاییق زندگی قدرت تغیییر داره؟ وقتی مطالعات عصب شناسی و شناخت مغز رو مرور می کنم واقعا توی کار خدا می مونم. راستی این انسان چقدر قدرتمنده؟ با این تفاوتی که خدا در ما و حیوانات قرار داده چه لطفی در حق ما کرده؟ ما چقدر می تونیم متفاوت تر ازاین چیزی باشیم که الان هستیم. 

گاهی به این حدیث فکر میکنم که چرا واقعا یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت مهمتره و این تفکر چه میکنه با زندگی انسان. امروز در حال مطالعه کتاب اینترنت با مغز ما چه میکند بودم. یه کتاب فوق العاده که اطلاعات باحالی رو در خصوص تاثیر اینترنت بر مغز بیان میکنه. در بخشی از این مطالعه رسیدم به فصل تاثیرکتاب بر مغز. هنوز مات و مبهوب اثر این مطالعه بر مغز هستم. 

محققان از اسکن های مغزی استفاده کردند تا ببینند هنگام مطالعه داستان در مغز انسان چه اتفاقی میافتد. آنان دریافتند  که خوانندگان هر موقعیت جدید در داستان را در ذهن شان شبیه سازی میکنند . جزییات کنش ها و احساسات از متن گرفته شده ، با دانش شخصی خواننده از تجارب گذشته اش ترکیب می شوند. ناحیه ایی از مغز که در این فرآیند تحریک می شوند همان هایی هستند که وقتی افراد فعالیت های مشابهی را در دنیای واقعی انجام می دهند یا تصور و مشاهده می کنند برانگیخته می شوند. مطابق یافته های این پزوهش ژرف خوانی به هیچ وجه یک کنش غیرفعال نیست ، خواننده با کتاب یکی می شود. 

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی