وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

وبلاگ شخصی محمد برزین

جایی که حالم را خوب میکند روضه است و چیزی که حالم را خوب نگه میدارد کتاب

خوشحالم تورو دارم حسین جان

آخرین مطالب

کتابخوان شدم

شنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۰۴ ب.ظ

دیروز توی جمعی ازم سوال شد چی شد که کتابخوان شدی؟ از آخرین خاطراتم شروع کردم به ابتدا رسیدن. این وسط خیلی چیزا برام مشخص شد. خودم هم باورم نمیشه که شاید محکمترین دلیل این قدر ساده بوده باشه. پدر من سواد آنچنانی نداره و سیکل قدیم آخرین مدرکی هست که بابا گرفته. مامانم هم پایین تر در حد خواندن قران. خواهرها هم به همین مقدار. برادرم فقط متفاوته از اونا. 

من در زمان خدمت توی واحد عقیدتی بودم. خودم فکر میکردم که شخصیت کتابخوانیم اونجا شکل گرفت. تا دیشب که مرور خاطره کردم و یادآوردم که من سابقه دار بودم ولی توجهی بهش نداشتم. 

خیلی وقتتون رو نگیرم. من با محاصره کتابخوان شدم. من از کوچیکی توی خونه مون کتابخانه بود. پدرم با همون مقدار سواد کتاب میخواند، روزنامه ها رو هر روز به خانه میاورد و با روزنامه باطله شرشره درست میکردیم و ماشین رنوی دامادمون رو به زور تمیز میکردیم. کتابخوان شدنم با تصویری که از کتاب و کتابخانه توی ذهنم شکل گرفته بود از کودکی درست شد. این در ناخودآگاه بود و من توجهی بهش نمی کردم تا روزی که به خودم آمدم و  دیدم که خودم یه کتابخانه دارم و دارم تبلیغ کتاب میکنم. 

دورتون بگردم یکی از راه های کتابخوان شدن در مسیر کتاب قرار گرفتنه. این روش رو معتادها هم بکار می گیرند. و اکثر کسانی که اعتیاد دارند با همین روش حرفه ای وارد این وادی شدند. پس تک و توک یه سری به کتابفروشی و کتابخانه بزن ضرر نداره. 

  • محمد برزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی